התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
מי-נע חברת המים והביוב של נצרת עילית בע"מ
כותרת משנה של מצגת לשיפור המכירות ניתן להרחיב לשתי שורות
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
ועדה חקלאית 2017 חקלאות מנוהלת.
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
פרס איכות ומצוינות בגליל
ועדה מלווה.
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
ארועים שהיו ב קלודיה שגיא כנס שנתי בשדה וורבורג
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
נגב אקולוגיה קיבוץ משמר הנגב מפעל דולב מציגים:.
סוגים של מזגנים.
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
כד' כסלו תשע"ה –צעדת אחה"צ להקת שקנאים בבריכת "ספא ה'"
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
לעוף עם ציפורים.
לשכת סוכני הביטוח – הקמת אתר אינטרנט מקצועי לכל סוכן ביטוח בלשכה
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
שאלון על הבז גל כיתה ד'1.
מנהל מדור משאבות ואוטומציה
מבצעים: רועי מור טל מסרי
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
התפתחות ונתונים מסחריים
החללית הישראלית הראשונה על הירח
לא כל השלשולים כל כך גדולים...
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
פיתוח מערכת מידע איך ???.
טיסה מן החלל אל הכותל המערבי בירושלים מאת: אבי עציון.
טיולים מהווים כלי נהדר לחינוך דרך התנסות אישית, אתגרים וגיבוש.
קבוצת הבינלאומי דוחות כספיים 30 בספטמבר 2012.
סיבות להחזקת מלאי לשם מה צריך מלאי?
Engaging the disengaged - PBL
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
פתרונות בית חכם מבית Smart-On
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
רובוטים בחלל משימה שאל את המומחה מקורות תהליך חקירה.
Proquest Central
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
לאינטל ירושלים דרושים סטודנטים להנדסת תוכנה/ מדעי המחשב להשתלבות במחלקות הפיתוח להשתלבות בצוות בדיקות קושחה (FW), התפקיד כולל לימוד מעמיק של תכונות ופרוטוקולים.
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
תמליל מצגת:

התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח מטרות התמודדות עם בעיה מציאותית, הפיכת מידע לידע למידה עצמית, יוזמה וחשיבה, חקר פיתוח יכולות ישום בניית תמונת מצב: איסוף חומר, בחינת מצב קיים, ניתוח חלופות והשוואה ביניהן בניית מערכת, התמודדות עם דרישות, אילוצים ותוצאות בלתי צפויות עבודת צוות התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח

שיא בפעילות "מצוינות 2000" ישום כלי העבודה שנרכשו חווית התהליך המדעי חיבור החשיבה, המדע והטכנולוגיה דגש על התהליך לצד התוצאה, יתרון ורווח מעצם ההשתתפות, אתגר גדול וסיפוק עצום

שותפים לפרוייקט המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון חיל-האוויר

עיקרי התקנון טווח רחב של אפשרויות הדרישות מהמערכת גילוי והתרעה מידיים/ הפעלה בזמן מתאים הברחת הציפורים חזרה על הפעולה עקרונות מדעיים וטכנולוגיים, אוטונומיות ידידותיות לסביבה עמידות גמישות (יתרון) מקוריות (יתרון) טווח רחב של אפשרויות

עיקרי התקנון (המשך) שלבי הביצוע לימוד ראשוני וגיבוש נושא עבור לימוד ראשוני וגיבוש נושא עבור הכנת הצעת מחקר ופיתוח עבור דוח ביניים עבור שיפוט מקדים שלב הגמר (בשני חלקים) המשך

עיקרי התקנון (המשך) לוח זמנים רשימת משתתפים 20.11.05 רשימת משתתפים 20.11.05 הצעת נושא (מקורי) 1.12.05 בחירת נושא (מהרשימה) 15.12.05 הגשת הצעת מחקר ופיתוח 1.2.06 הגשת דוח ביניים מרץ 2006 שיפוט מקדים אפריל-יוני 2006 שלב הגמר יוני-יולי 2006

עיקרי התקנון (המשך) שיפוט: משקל השלבים השונים הצעת המחקר: 20% הצעת המחקר: 20% דוח התקדמות: 10% שלב חצי הגמר: 15% שלב הגמר: חלק א': 35% חלק ב': 20%

עיקרי התקנון (המשך) שיפוט: קריטריונים ביצועים ביחס לנדרש מבנה המתקן (חוזק, יציבות, מראה) אופן ההצגה ושליטה בחומר עבודה עצמית גמישות חדשנות

עיקרי התקנון (המשך) תקציב פרסים ועדת היגוי

מטרדי ציפורים בארץ עגורים בעמק החולה – נזקים לגידולי שדה בחודשי החורף (אוקטובר-מרץ). קורמורנים, שקנאים – נזקים לבריכות הדגים בעמק החולה, עמק בית-שאן, עמק זבולון, מישור החוף. ברכיות בעמק החולה – נזקים לנבטים בשדות החקלאים. קאקים בחבל לכיש – נזקים לרפתות ותחרות עם בזים ותנשמות על מקומות קינון. ציפורים מקננות קרקע (סיקסק, כרוון, חוגלה) במחניים בצידי מסלולים, פברואר-יוני. מזבלת דודאים (ואחרות) – ציפורים חורפות.

מטרדי ציפורים בארץ (המשך) יונים – עומדות על גופי תאורה, עמודים, מוטות בתוך מבנים. כל בסיסי חיל האוויר, האנגרים של התעשייה האווירית, כל השנה. מיינות – מקננות במבנים ובמנועי מטוסים. שדה דב ותל-נוף, כל השנה. עורבים – שוהים בחורשות אקליפטוסים הסמוכות למסלולי הטיסה. רמת דוד, תל-נוף וחצור, כל השנה. אנפות בקר – מסתובבות בשדות החקלאיים הסמוכים למסלולי הטיסה. תל-נוף וחצור, בעיקר בזמן ביצוע פעולות חקלאיות (כגון חרישת הקרקע).

מטרדי ציפורים בארץ (המשך) ברווזים – מתרכזים בבריכות חמצון ותעלות מים, רק בחורף. רמת דוד. זרעיות – שוהות סמוך למסלולי הטיסה בחורף. בסיסי הדרום, בעיקר נבטים, וכן שדות חקלאיים בדרום. חסידות – נוחתות על המסלולים באביב (מרץ-מאי) בבסיסי הדרום. נתב"ג (בדומה לבעיות בחיל-האוויר במרכז הארץ). זרעיות בנגב המערבי – ציפורים חורפות (אוקטובר-מרץ), מזיקות לשדות עם נבטים.

פירוט שלבי הביצוע לימוד ראשוני וגיבוש נושא מיפוי נושאים רלוונטיים ללימוד, כגון: נדידת ציפורים סוגי ציפורים תחומי ממשק אדם-ציפור מערכות קיימות בארץ ובעולם

פירוט שלבי הביצוע (המשך) לימוד ראשוני וגיבוש נושא (המשך) איסוף מידע ממקורות שונים, כגון: אינטרנט חומר כתוב (מאמרים, ספרות) מפגש עם אנשי מקצוע (צפרות, טכנולוגיה..) ביקור באתרים רלוונטיים בחירת נושא חזור

פירוט שלבי הביצוע (המשך) הכנת הצעת מחקר ופיתוח רקע: מצב קיים, נתונים וסטטיסטיקות, בעיות פתוחות הצגת דרכי פתרון אפשריות, הצגת הפתרון או הפתרונות המועדפים (יתרונות וחסרונות, קשיים/ אתגרים צפויים) פירוט מרכיבי המערכת: גילוי והתרעה/ מנגנון הפעלה הפעלת מנגנון ההרחקה ביצועים מוערכים גמישות שלבי העבודה ולוחות זמנים צפויים חזור

פירוט שלבי הביצוע (המשך) דוח ביניים תיאור ההתקדמות עד כה פירוט ביצוע מול תכנון ביחס לתכנון המקורי בעיות בהן נתקל הצוות (בין אם נפתרו ובין אם לאו), ופירוט הטיפול בהן פעילות צפויה להמשך (עדכון תכנית העבודה) חזור

תמיכה תוך כדי התהליך רכזים אזוריים מרכז הפרוייקט איש קשר מתחום הצפרות תמיכה תוך כדי התהליך רכזים אזוריים מרכז הפרוייקט איש קשר מתחום הצפרות חומר עזר אתר האינטרנט

כיצד נתחיל? לדעת לשאול שאלות, הנחיה והכוונה - לא תשובה תהליכי חשיבה משותפת, סיעור מוחות חשיבה יצירתית הגדרת משימות ותתי-משימות, חלוקת תפקידים (על-ידי המורה/ התלמידים) שיתוף ובקרת עמיתים

פרטים מרכז הפרוייקט - ד"ר אבי פולג רכזת פרוייקטים - שירה מוזס משרד 02-6755119 נייד 050-4496255 דואר אלקטרוני avip@iasa.jlm.k12.il רכזת פרוייקטים - שירה מוזס משרד 02-6755148 דואר אלקטרוני shiram@iasa.jlm.k12.il

בהצלחה!!