أين تقع عرب العرامشة هي قرية عربية بدوية في شمال البلاد،

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
الاشكال الهندسية צורות הנדסיות
Advertisements

מיפוי הנשים הפלסטיניות הכותבות אחרי 1948
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
טיול הבינלאומי למרוקו - יוני 2008 צילום ועריכה: אורנה אפרתי
ועדה חקלאית 2017 חקלאות מנוהלת.
הוראה בעזרת תרשים מארגן
פרס איכות ומצוינות בגליל
המאבק לחינוך טוב בישראל
וברית הדמים של משפחות הראל מתלפיות תרצה ארגמן
מצגת חופש המדע פברואר 2016.
ארועים שהיו ב קלודיה שגיא כנס שנתי בשדה וורבורג
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
"זה היה סיפור של חורף" חורף
ענף הירקות בישראל נונה ארליך – מנהל ענף ירקות, מועצת הצמחים
פורום תושבי ירוחם לצדק חלוקתי ותכנון אזורי
מועצה אזורית שדות נגב מצגות קלריטה ואפרים.
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
26/12/17.
ארבעה תרגילי כושר שיעזרו לכם לשרוד את החגים
הדרישה לדמוקרטיה והקמת המפלגות
طعم الكيمياء الفصل الرابع
ישעיהו יא' 1-10 תמונה יפה ופסטורלית
מיום העצמאות לחג השבועות
כנס מוזיאונים אזוריים נורבגיה אוגוסט 2011
סוגים של מזגנים.
כד' כסלו תשע"ה –צעדת אחה"צ להקת שקנאים בבריכת "ספא ה'"
אנזימים פעילות ביולוגית אנזימים בתעשייה מילון מושגים
לאה גולדברג מאת: הילה וערבה ג'1
הביקורת על החברה הרב-תרבותית והגורמים להיווצרותה
"עידן הנגב" ככלי לקידום האוכלוסייה באזור
באר שבע והנגב – מפריפריה למטרופולין
דתיים וחילונים בישראל מיהו יהודי? מיהו דתי? מיהו חילוני?
משק המים בישראל בעידן ההתפלה
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
יצחק רבין מדינאי ואיש צבא, רמטכ"ל צה"ל במלחמת ששת הימים,
מרכזת קראון שלמה המלך 6, קרית אונו
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
התפתחות ונתונים מסחריים
בדיאן חראן, מדבר האגמים המסתוריים.
אילת כ"ץ- מנחה ורכזת ג"ג תוכנית היל"ה/רשת עתיד
האדם במהפכה התעשייתית דת מעמדות העיור תנאי מגורים פנאי חינוך בריאות
סמכויות לפי חוק השיפוט.
גבולות ישראל ארגון ועריכה - רבקה בזר ואילת כ"ץ.
גיאוגרפיה- אילת כ"ץ רכזת מקצוע היל"ה/עתיד
משק המים בישראל בעידן ההתפלה
ארבעת המינים וארץ ישראל
שִׁבְעָה שְׁעַרִים, וְעוֹד אֶחָד סָתוּם
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
המחלקה לשירותים חברתיים אלפי מנשה
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
جُمْلَة شَرْطِيَّة משפט תנאי
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
By : William Somerset Maugham
מעובד על פי "פסיכולוגיה התפתחותית" נוימאיר ובר-אל הוצאת רכס
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
63 שנות מדינה גבולות משתנים
ט"ו באב 9 לאוגוסט 2006 התחילה פריחת החצבים
מקורות מתכלים ומתחדשים
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
תמליל מצגת:

أين تقع عرب العرامشة هي قرية عربية بدوية في شمال البلاد، تقع على الحدود الإسرائيلية اللبنانية.

خارطة https://www.google.co.il/maps/@33.0888627,35.2339193,15z

سكان عرامشة عدد سكانها يربو على 1500 نسمة، يعيشون في ظروف أمنية واقتصادية صعبة، حيث تعدّ عرب العرامشة أقرب القرى والبلدات إلى الحدود اللبنانية باعتبارها أول خطوط المواجهة حسب التصنيف الاسرائيلي، حيث ارتفع فيها ثلاثة شهداء جرّاء سقوط صواريخ الكاتيوشا خلال الحرب الأخيرة في الشمال. يعمل معظم سكانها في المصانع المجاورة، وهناك أقلية من أصحاب المصالح الشخصية، وعدد من الأكاديميين آخذ بالازدياد في السنوات الأخيرة، يعملون في مجالات اختصاصهم. תעסוקה בגליל מערבי, ערב אל עראמשה תושבי עראמשה עובדים בחקלאות, תעשייה וחלקם משרתים בשירות קבע בצה"ל. היישוב קרוב לאזור התעשייה שלומי ולקיבוצים של המועצה האזורית מטה אשר.

مؤساسات القرية تدير القرية لجنة محلية منتخبة من قبل سكانها، بالتوافق مع المجلس الاقليمي. تحتوي القرية على: مدرسة ابتدائية، مركز جماهيري، عيادة تابعة لصندوق المرضى، وبعض المصالح الصغيرة. يتعلم أبناء القرية في المدرسة الابتدائية حتى الصف السادس، ومن ثمّ يستكملون المرحلتين الإعدادية والثانوية في مدرسة السلام المشتركة (المزرعة – العرامشة – دنّون) في قرية الشيخ دنّون.

https://www.youtube.com/watch?v=MCBpOhGsjV8

يوم الزيت والزيتون في مدرسة عرب العرامشة https://www.youtube.com/watch?v=w3CGOe2E4P4

دبكة عرب العرامشة https://www.youtube.com/watch?v=qDWtaZynOLA https://www.youtube.com/watch?v=v2Ww7SZRvgA

موسم الزيتون: على دلعونا زيتون بلادي https://www.youtube.com/watch?v=XVBacFpZE08

אירוח בדואי מיקום ערב אל עראמשה מיקום ערב אל עראמשה הדרך לעראב אל ערמשה מתפתלת בכביש המטפס לפארק אדמית ולמערת קשת, הנוף הנשקף מהדרך עוצר נשימה, מרחבי הגליל המערבי והים התיכון פרוסים כמו ממעוף הציפור. עראב אל ערמשה הוא כפר ידידותי השייך למועצה האזורית מטה אשר ומחובר לרשת המים והחשמל. הכפר, המרושת ברשת כבישים וככרות, נושק לגבול הלבנון ובתי הכפר הלבנוני הסמוך קרובים כמטווחי קשת . הביקור במאהל של משפחת מיזעל מתחיל בהסבר מפיו של מוחמד על הבדואים בכלל ועל הבדואים של ערמשה בפרט. מוחמד מספר על היחסים המיוחדים בין אנשי הכפר לבין עם ישראל, יחסים שהחלו עוד בתקופה שלפני קום המדינה, אז נוצר קשר הדוק עם קיבוצי הסביבה: "אנחנו עזרנו להם לפני קום המדינה והם עזרו לנו עם קום המדינה ומנעו את גירושנו" כך מתחיל הסיפור. לאחר מכן ממשיך מוחמד בסיפורי אגדות בדואים וסקירה מרתקת של האיזור כולו.  http://www.ozrothagalil.org.il/supplier/458/%D7%A1%D7%95%D7%A3- %D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C%D7%94- %D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%97-%D7%91%D7%93%D7%95%D7%90%D7%99

בלילה התארחנו אצל מוחמד נאזל בכפר ערב אל עראמשה בלילה התארחנו אצל מוחמד נאזל בכפר ערב אל עראמשה. זהו כפר בדואי שלא מזכיר את הכפרים הבדואים של הנגב. הכפר מטופח והבתים נאים. מקורם של הבדואים שמתגוררים בכפר הם בשבטים שהגיעו מעירק ומסוריה . אנשי הכפר סייעו לקיבוצי הגליל העליון בעת מלחמת העצמאות ולכן הם לא פונו מאדמתם עם סיום המלחמה. זהו הישוב היחידי של בני מיעוטים שנמצא ממש על הגבול עם לבנון. לדברי מוחמד מה שמייחד אותם הוא השוויון בין הנשים לגברים, אי ההפרדה בין המינים בשמחות וההיתר לשתיית אלכוהול – בקיצור "בדואים אשכנזים". בימים הטובים של הקיבוצים, מצאו רבים מבני הכפר את פרנסתם בקיבוצי הסביבה, אך כשפקד המשבר הכלכלי את הקיבוצים, נפגעה גם פרנסתם וכיום הם מחפשים עבודה בכל המרחב של הגליל העליון. מה נותר מהמורשת הבדואית- בעיקר סיפורים. הדור הצעיר- הוא ישראלי לכל דבר. גם הילודה ירדה מאד וכמו שמוחמד אומר-" כאשר אוכלים שניצלים אין כבר כח לעשות ילדים". המשפחות שהיו פעם גדולות קטנו וגם הערבות ההדית בין התושבים פחתה, פעם כשמישהו אבד כבש כל הכפר נזעק לחפש אותה, היום הוא אומר, ספק אם מישהו יצא לחפש אדם שנעדר.