מאפייני הסיפור הקצר.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

עבודה מס' 3 למידה מותאמת תומכת מחשב
עלילות הראשית – הקדמה
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
מובילת חדשנות מחוז מרכז
מבוא לביואינפורמטיקה יואלה יריב רוברט בצאם 17.june.2002.
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
מודרניזם ופוסט-מודרניזם
הלאומיות, יפהפייה או מפלצת ?
מערך שיעור במקצוע: תולדות האמנות
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
קומפוזיציה.
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
בניית מקביליות ממצולעים
זכויות שמורות ללירון מוסקוביץ'®
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
מחלקת הדרכה תשע"ח מנהיגות – הובלה – חלק א מטרות הפעילות:
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
כנס לשכת סוכני הביטוח בישראל
למידת חקר עבודת חקר – מהי

שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
קשרי מקסוול (מתכון לתמרונים אלגבריים בבעיות תרמודינאמיות)
המוקד לביטחון תזונתי.
מה ניתן ללמוד ממתמטיקאים על הוראת גיאומטריה בבית-ספר יסודי
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
סוגי כותרות הוכן ע"י: עיסא מג'די בי"ס: עמל נצרת.
הכרומוזומים הקידוד של הטבע
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
שִׁבְעָה שְׁעַרִים, וְעוֹד אֶחָד סָתוּם
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
מי אני בלי הסיפור שלי? שיטת הבודה של ביירון קייטי סדנאות בקבוצות קטנות
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
המהפכה התעשייתית מתוך: ויקיפדיה עיר תעשייה, גרמניה, 1881.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
מי רוצה להיות צלם מיליונר ?
סיעות במערכת החינוך.
ספרות ההגדרה שלנו לספרות:
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
המינהל למדע ולטכנולוגיה הפיקוח על מגמת טכנולוגיות תקשורת
חיז'ו – בטטה- האם מכונה בפי כולם- חיז'ו בטטה
מעבדה 2- עיצוב (עבור חלק ג)
אם ניקח ½ ק"ג מים ונהפכם לקרח האם המסה תשתנה?
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
הקניית מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
אי-שיוויון קלאוזיוס עד עתה מצאנו ניסוחים כמותיים לשינוי באנטרופיה בתהליכים קוואזיסטאטיים. מה קורה בתהליכים שאינם קוואזיסטאטיים? הקושי עם תהליך שאינו קוואזיסטאטי.
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
מודל ניהול פרסום.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
תמליל מצגת:

מאפייני הסיפור הקצר

מהו הסיפור הקצר? הסיפור הקצר הינו יצירה ספרותית בעלת היקף מצומצם. הסיפור הקצר הוא סיפור העוסק בזמן קצר ובלתי ממושך בחייה של דמות. לעיתים, הסיפור הקצר עוסק בפרק זמן ארוך אך זה קורה רק כשזה משמעותי מאוד. סיפור זה מתמצת מאוד בפרטים ומתאר לנו רק פרטים הכרחיים וחשובים להמשך.

1.    העלילה – מורכבת מרצף של אירועים בזמן והנמקתם. 2.      הדמויות – מיעוט בדמויות, דמויות עגולות ושטוחות. 3.אקספוזיציה – מכילה רמזים מטרימים, הכנת הבמה לסיפור.

4.     סיום – בסיפור הקלאסי יהיה סוף סגור וברור ובסיפור המודרני יהיה סוף פתוח.    5.זמן – זמן קצר. 6. עמדת המספר – מיהו? – עד? גיבור? מספר יודע הכל? – עמדת המספר קובעת את אופן הקריאה. 7. צמצום בתיאורים ובפרטים.

8.מערכת אמצעים אמנותיים – נועדה להשלים פערים ולאפשר רבדים רבים ושפע של משמעויות.  9. מסר – דידקטי, בייחוד בחצי הראשון של המאה ה-20. מסר חברתי, ביקורת, רעיון מרכזי. 10.  דילוג על פערים – פער ספרותי המשאיר מקום לדמיון לכותב. המספר משאיר פרטים מסוימים באפלה. פער זמני: המספר משלים את הפער במרוצת היצירה. פער תמידי: לעולם לא יושלם. משאירים מקום לדמיון. נותן הזדמנות לקורא להיות קורא פעיל – להוסיף, לשחזר ולהסיק.  

מבנה הפירמידה : אקספוזיציה סיבוך\בעיה נק' מפנה נק' שיא\פואנטה התרה\פתרון סיום- פתוח, סגור נקודת שיא\פואנטה

אם כך: מה למדת ? : כיצד המאפיינים באים לידי ביטוי בסיפורים אלה ?