מיצוי מצוינות והצטיינות

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
5 גורמים בהתנהגות האנושית הגורמים לכך שרוב הפרויקטים עדין נכשלים
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
המאבק לחינוך טוב בישראל
בית ספר ממלכתי "נווה עמרם" לנגינה ופיתוח חשיבה יזמית
ועדה מלווה.
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח
תחקור והערכת מערכת .
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
ניהול מחזור חיים של עובד
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
בניית מקביליות ממצולעים
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
"פיתוח והפעלה של תוכניות ( ) לימודים" מיפוי תכני הקורס
בקרת מודל אורכי מפושט של F-14, בעזרת VSC גל מזרחי תם שפירא.
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
רשות המחקר במכון מופ"ת תשע"ט
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
במסגרת הקורס: יישום לשדה חינוכי
איך אפשר לייצר ללא מלאי באופן כלכלי?
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
Engaging the disengaged - PBL
מרכזי למידה ברשת עמל 1 - פיתוח ארגוני
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
לתלמידי שנה ב' במסלול החד חוגי בפקולטה למדעי החיים - תשע"ט
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
סיעות במערכת החינוך.
רובוטים בחלל משימה שאל את המומחה מקורות תהליך חקירה.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
אוריינות ליקט וערך: שמואל כהן.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מודל ניהול פרסום.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
שוק העבודה בישראל פרופ' ערן ישיב
בית ספר יסודי אלנג'ום העיקרון הפדגוגי: תחומי מומחיות: סמל מוסד:
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
תכנית הלימודים לסטודנטים שנה ג' לשנת תש"פ
תמליל מצגת:

מיצוי מצוינות והצטיינות מפגש צוות היגוי מיצוי מצוינות והצטיינות תוכנית "אמירים"

תוכנית "אמירים" לתלמידים מצטיינים מה המטרה? לשם מה? עמדות, מחשבות והנחות יסוד מעכבות בדרך אל המטרה? אבני דרך ויעדי ביניים בבניית תוכנית העבודה תהליך הערכה מעצבת ומסכמת

סינתזה של המודל הטבעתי המשולש מודל ההעשרה הבית ספרי ( Renzulli SEM) סינתזה של המודל הטבעתי המשולש ושל מודל ההעשרה המשולש

רנזולי 1977: מיהו התלמיד המצטיין: מודל 3 הטבעות של רנזולי 1977: מיהו התלמיד המצטיין: Above Average Ability יכולת מעל הממוצע Task Commitment דבקות במשימה Creativity יצירתיות

מודל ההעשרה המשולש של Renzulli שלושה סוגים של העשרה: 1.חשיפה לתחומי העשרה מגוונים • הצגת נושאים המהווים העשרה - דגש לנושאי חקר. • נושאים המעודדים חקר עצמי. • מרכזי משאבים, ספריות, חוקרים וכו'.

2. מיומנויות עבודה עצמית וחקר העמקה • פיתוח מיומנויות חקר וחשיבה מסדר גבוה. כגון: פיתוח אסטרטגיות לפתרון בעיות, חשיבה יצירתית, מקוריות, חקר עצמי (רציונל ומתודולוגיה), ללמוד איך ללמוד (פרקינס), עבודה בצוות, כתיבת דוחות, פרזנטציה , תכנון זמן ועוד..

3. חקר עצמי של בעיה או נושא אותנטיים • התלמידים הופכים לחוקרים בעצמם ומנסים לחקור, לבחון וללמוד נושא או בעיה (אותנטית) המעניינים אותם. • שימוש במתודולוגיות ואמצעים המשמשים מומחים "בעולם האמיתי ". • הצגת התוצר על פי בחירת התלמיד (עבודה, הרצאה, מיצג, חיבור, שיר, טיול)

העשרה מסוג 3 מתאימה לתלמידים המחוננים. בגישה שכזו התלמידים נעים אל העשרה מסוג 1 ו 2 מתאימה לכלל אוכלוסיית בית הספר. העשרה מסוג 3 מתאימה לתלמידים המחוננים. בגישה שכזו התלמידים נעים אל מעבר להיותם צרכני ידע והופכים ליצרנים פעילים של ידע חדש בהנחיית מורים/מנחים.במודל זה מושם דגש על למידה משמעותית איכותית בגישת החקר והגישה אינדוקטיבית. במרכזה של הגישה מצויים התלמיד המורה ותכנית הלימוד.

ידע מגוונים ולפדגוגיות לא שגרתיות . מטרות המודל: • חשיפת אוכלוסייה רחבה של תלמידים לתחומי ידע מגוונים ולפדגוגיות לא שגרתיות . • פיתוח " התנהגות מחוננת" ומתן הזדמנויות להצטיינות לקבוצה גדולה יותר של תלמידים. • " למידה דיסיפלינרית" –למידה והעמקה בתחום הדעת בדומה לעבודתם של מומחים • העלאת שאלות, בעיות אוטנטיות ופתרונן תוך שימוש .(PBL) באסטרטגיות מגוונות • טיפוח מקוריות ויצירתיות. • פיתוח " יצרנים", של ידע, רעיונות ובכלל לטיפוח הכושר להפיק תוצר באופנים שונים • הקרנת תרבות של מצוינות לכלל המערכת.

יישום איך בונים ספינה ? לא אוספים אנשים, ואומרים להם לאסוף עצים, לתכנן תוכניות ולבנות ספינה. אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה אל הים הרחב הגדול והאינסופי.

יישום והטמעת המודל מינוי רכז מצויינות בית ספרי ובחירת צוות מוביל. • הצגת הנושא לצוות, קשיים ונקודות חוזק. • קביעת משבצת זמן לתכנית בתוך המערכת. • מיפוי התחומים המעניינים את התלמידים. • גיוס מומחים או בעלי ידע בנושאים הרצויים (מורי בית הספר, סטודנטים לתארים מתקדמים, אנשים בעלי עניין בתחום). • פרסום מידעון בנוגע לתכנית ולתחומי הדעת המוצעים לתלמיד. לאפשר לתלמידים לבחור מבין שתיים או 4 אפשרויות. בהתאם לקבוצות שנפתחות.

איתור התלמידים המצטיינים: כ -20%- מתלמידי בית הספר שהשיגו תוצאות גבוהות במבחנים סטנדרטים. תלמידים שלא עברו מבחנים אבל מומלצים ע"י המורים. תלמידים ממגזרים לא מיוצגים

עקרונות מנחים לבניית תוכנית הלימודים בקורסים השונים: א.כל תכנית לימודים צריכה להגדיר מטרות בשלושה תחומים: קוגניטיבי - מטרות בתחום התוכן ומטרות בתחומי מיומנויות 2. רגשי – בהתאם לשלב ההתפתחות. 3. חברתי \ ערכי- פיתוח כישורים בינאישיים ואישיים כמו עבודת צוות, מחויבות ורגישות לזולת וכד' . ב. התכנית תכלול מגוון נושאים מתחומי המדעים המדויקים. מדעי החיים: מתחומי מדעי הרוח מדעי החברה , האמנויות והיצירה. ג. התכנית צריכה להמשך לאורך כל שנות הלימוד או מרביתן, ואיננה פרויקט חד פעמי

משאבים למצטיינים ומחוננים = 5 קבוצות לימוד 10 שעות שבועיות מתקציב האגף למצטיינים ומחוננים = 5 קבוצות לימוד 6 שעות שבועיות מתקציב ביה"ס = 3 קבוצות לימוד השתלמות לצוות המוביל בתחום הוראת תלמידים מצטיינים

הגאות מגביהה את כלל האוניות לסיום ..... הגאות מגביהה את כלל האוניות המטרה המרכזית בתכנית ההעשרה הבית ספרית היא ליישם את הפדגוגיה הייחודית למחוננים לכלל בית הספר מתוך אמונה כי יישום זה יוביל לשינוי בתרבות המצוינות הבית הספרית ויוביל לשיפור כלל בית ספרי. במהלך הגאות כל הספינות.... עולות מעלה .