למידת חקר עבודת חקר – מהי

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

עבודה מס' 3 למידה מותאמת תומכת מחשב
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
הוראה בעזרת תרשים מארגן
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
ועדה מלווה.
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
יסודות הצילום- קומפוזיציה
קומפוזיציה.
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
בניית מקביליות ממצולעים
תהליך עבודת המעצב.
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
קורס ניהול ידע מפגש 3 - פורטלים 2know.kmrom.com.
לִימוּד קְרִיאָה בְּ- 25 שִׁיעוּרִים שִיעוּר אֶחָד לְיוֹם.
ייצוגים שונים של פונקציה
"פיתוח והפעלה של תוכניות ( ) לימודים" מיפוי תכני הקורס
טיפים מנצחים: לחפש ולמצוא במהירות ובדיוק
בקרת מודל אורכי מפושט של F-14, בעזרת VSC גל מזרחי תם שפירא.
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
א. שיטות לזיהוי ואיתור תחומי עניין של תלמידים
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942
חלבונים – מבנה ותפקיד והקשר ביניהם
Lean דני חייט MSM.
ניתוח עקיבות.
פיתוח מערכת מידע איך ???.
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
למידת חקר והווב 2.0 כנס אס"ם באוניברסיטת בן-גוריון, 18/5/09
טליה חסין, ליאור קדם-קדיש והילה דולב
Engaging the disengaged - PBL
מרכזי למידה ברשת עמל 1 - פיתוח ארגוני
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
Marina Kogan Sadetsky –
Solving Simultaneous Linear Equations Using GPU
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
רובוטים בחלל משימה שאל את המומחה מקורות תהליך חקירה.
Proquest Central
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
שילוב טכנולוגיות בהוראת הכימיה – אתגרים ותפיסות של מורים ותלמידים
Rachel Greenwald, Tali Heiman (The Open University of Israel)
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מערכת הערעורים מסכי סטודנטים.
מודל ניהול פרסום.
שיתוף פעולה - מחלקה ג' מחלקת הדרכה תשע"ח.
מיומנויות תקשורת והקשבה
תמליל מצגת:

למידת חקר עבודת חקר – מהי עבודה שבמרכזה לימוד סביב נושא מסוים, בסיוע הצגת שאלות ממוקדות. במסגרת העבודה משיבים על השאלות באמצעות סיוע במקורות ראשוניים ומשניים

עבודת חקר - מטרות תכנון ופתרון בעיות (הגדרת מטרות, הצגת שאלות והעלאת רעיונות, תכנון פתרון) מיומנויות מידע (איתור, עיבוד, ארגון, הצגה) ביצוע (ביצוע ניסוי, שיטות עבודה, עיבוד נתונים, עבודת צוות) ניתוח ממצאים והצגת מסקנות (ייצוג דיון וניתוח) הערכת, והערכת עמיתים

שלבים בביצוע למידת חקר חשיפה לנושא חדש, גירוי ראשוני לעניין, גירוי לשאלת מחקר. מעבר מרשימת נושאים לשאלות ראשוניות, ומהן לשאלות ממוקדות. חיפוש מידע במקורות בהתאם לשאלות שנשאלו, ארגון מידע בחירת כלי מחקר ותכנונו הגדרת לוח זמנים, וביצוע המחקר

המשך שלבים ניתוח ממצאים כתיבת עבודה, והצגתה במצגת הערכת עבודת מחקר

שאלת חקר שאלה הדנה במספר היבטים, על מנת לענות על שאלת חקר יש צורך בהעמקה ופניה למספר מקורות מידע. תשובה לשאלת החקר אמורה לתת מענה למספר היבטים בנושא, ומאפשרת לנו להסיק מסקנות.

מיקוד בשאילת השאלות כדאי לבדוק את שאלת החקר. הבדיקה תתבצע בהתייחס לנקודות הבאות: קשר אישי – האם השאלה מעניינת אתכם? קשר תוכני – האם השאלה קשורה לנושא המרכזי של החקר לבעיה ולמושגיים הבסיסים שלה? בהירות – האם השאלה מנוסחת בצורה בהירה וממוקדת. הביצוע – האם ניתן לענות על השאלה בעזרת החומר הקיים

לסיכום על השאלה להיות: מעניינת ברורה אינה ממוקדת מדי וגם לא רחבה מדי