מבט על פעילות ועדת האתיקה המקצועית

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
Advertisements

המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
ניהול מערכות משרדיות.
הגנת הפרטיות במאגר מידע חלק II
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה.
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
הכרת תוכנת בקרים. כניסה לתוכנה תתבצע בשלבים הבאים: 1
תחקור והערכת מערכת .
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
ניהול מחזור חיים של עובד
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
10 טיפים לסוף שנה לחסכון במס
העסקה הוגנת – האומנם? כנס השקת החוק להגברת האכיפה של חוקי עבודה
מצגת חופש המדע פברואר 2016.
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
ייחוד העיסוק בעבודה סוציאלית
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
26/12/17.
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
מועדוני לקוחות סוגיות משפטיות
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
סוגים של מזגנים.
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
לשכת סוכני הביטוח – הקמת אתר אינטרנט מקצועי לכל סוכן ביטוח בלשכה
05/12/17.
דתיים וחילונים בישראל מיהו יהודי? מיהו דתי? מיהו חילוני?
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
ברוכים הבאים לכנס הסברה
פרויקט מחיר למשתכן – ראש העין
ברוכים הבאים למחלקה לפסיכולוגיה.
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
גוליית ואעפ"כ פונה למאבק בבית משפט נושא ההרצאה:
רגולציה סביבתית בישראל חוק אויר נקי
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
אסיפה כללית סיכום פעילות 2011
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
הוועדה המייעצת לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התנהלות רפואה משלימה בעידן הביטוחים
Rachel Greenwald, Tali Heiman (The Open University of Israel)
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אם אתה מצגת זו חיונית עבורך... מנכ"ל שכיר מעסיק עובדים
בטיחות אש - תמונת מצב 24 יוני 2018.
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
ברוכים הבאים למת"ם מבוא לתכנות מערכות הוכן ע"י שרי דואק
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
מיומנויות תקשורת והקשבה
ציון לוי מנהל אגף פרישה וגמלאות
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ
תמליל מצגת:

מבט על פעילות ועדת האתיקה המקצועית בתקופה: 2/19 - 1/18

כללי הוועדה לאתיקה מקצועית של איגוד העו"ס, פועלת מכוח סעיף 11, של תקנון האיגוד ומהווה את אחת מוועדות החובה, כלומר הוועדה הינה תקנונית ולא סטאטוטורית, ותפקידה לחנך את העו"ס להתנהלות אתית ולא להענישם סמכותה של הוועדה חלה על כל עו"ס – שהנו חבר באיגוד. עם זאת, קביעותיה של הוועדה לגבי עקרונות וכללים של האתיקה המקצועית, ראוי שיהוו אמת מידה מחייבת לכל העו"ס לוועדת האתיקה המקצועית 5 מטרות: א. הנחלת ערכי האתיקה המקצועית לציבור עו"ס

ב. העלאת מודעותם ורגישותם של העו"ס להכלת קוד האתיקה במסגרת השיקולים המקצועיים, בקבלת החלטות ובהתנהלות מקצועית ואישית ג. שינוי והגמשת הקוד בהתאם למציאות המשתנה ועדכונו במידת הצורך ד. ייעוץ בסוגיות/דילמות אתיות הבאות מן השדה ה. טיפול בתלונות של הלקוחות/קולגות כנגד העו"ס בנושאים אתיים

הרכב הוועדה הוועדה לאתיקה מקצועית, מונה 20 חברים ובכללם יועצת משפטית של הוועדה שהנה גם עו"ס, ורשמת בשכר חברי הוועדה מייצגים קשת רחבה של עיסוקים בתחומי הע"ס (אקדמיה, ניהול מערכות, פיקוח, הדרכה ועוד). לחברים ניסיון וותק של עשייה רבת שנים בתחומי הע"ס הוועדה מקיימת את ישיבותיה בביה"ס לע"ס באוניברסיטת ת"א, במועדים קבועים על פני כל השנה, אחת לחודש. חברות בוועדה הינה על בסיס וולונטרי

נוהל טיפול בפניות לייעוץ כל עו"ס רשאי להתייעץ עם הוועדה פנייה לייעוץ תועבר בכתב לכתובת הוועדה באיגוד העו"ס או באמצעות אתר הוועדה, או לכתובת הפרטית של היו"ר/אחראי על הפניות בתום הדיון בוועדה בפנייה וגיבוש המלצת הוועדה, האחראי על פניות ציבור (נחום מיכאלי), יעביר לפונה או לבא כוחו מכתב תשובה. אולם הועדה תהא רשאית לפרסם את הפנייה בכתב עת "מידעו"ס", אם יש בה נושא עקרוני ובלבד שלא יוזכרו פרטים מזהים כלשהם

נוהל טיפול בתלונות כל אדם/עו"ס הסבור שעו"ס עבר על כללי קוד האתיקה המקצועית, רשאי להגיש תלונה לוועדה או באמצעות בא כוחו התלונה תעשה בכתב, תוך ציון פרטים מזהים של המתלונן. הוועדה לא תדון בפניות אנונימיות במקרה בו הוחלט לדון בתלונה, יועבר מכתב למתלונן בו יפורט נוהל טיפול הוועדה עם בקשה לוויתור סודיות הוועדה תעביר לנשוא התלונה את מכתב התלונה ותבקש את תגובתו בכתב נמצא שהתלונה הוגשה במקביל גם לוועדת משמעת

או למשטרה, או שהעניין מתברר בבית משפט, תקפיא הוועדה את טיפולה בתלונה עד לסיום ההליכים שם. הוועדה רשאית להזמין את המתדיינים לדיון בפניה, והדיון בוועדה יתקיים רק לאחר שמיעת ההתייחסויות שלא בנוכחות הצדדים החלטת הוועדה תשלח בד ובד למתלונן ולנשוא התלונה מתלונן רשאי לסגת מתלונתו ובמקרה זה יתבטל הטיפול בתלונה, אלא אם כן, תחליט הוועדה, כי נסיבות התלונה מחייבות דיון בה

יחסי גומלין בין וועדת האתיקה לבין וועדת משמעת הפועלת עפ"י חוק עו"ס הוועדה תקיים קשר עם נציג/ת הלשכה המשפטית של משרד הרווחה הוועדה תשקול עפ"י חומרת העניין והשלכותיו להעביר בהסכמת המתלונן, לידיעת הלשכה המשפטית, פניות שהגיעו לידיה ושיש בהן עניין לוועדת המשמעת, שהינה סטאטוטורית הוועדה לאתיקה מקצועית יכולה לדון בפניות מהלשכה המשפטית במקרים בהם הלשכה תמצא שפניות אלה, מתאימות להתבהר בוועדת האתיקה

פניות לייעוץ, טיפול בתלונות, דיונים ועשייה בתקופת הדו"ח הנוכחי, הוועדה קיימה 13 ישיבות בנות שעתיים וטיפלה ב- 48 פניות לייעוץ, נתנה מענים ל-47 תלונות כנגד העו"ס, וקיימה דיונים בנושאים מרכזיים שעלו מצד הלקוחות. עיקר הייעוצים עסקו בנושאים הבאים: סוגיות בקשר לפרקטיקה פרטית-11 פניות מסירת מידע ושמירה על חובת הסודיות-11 פניות דילמות סביב חובת דיווח מול רשות דיווח-5 פניות

סוגיות מקצועיות-4 פניות שימוש במטופלים להגברת מודעות הציבור-2 פניות רישום נכון של תואר אקדמי-2 פניות טיפול בקרוב משפחה של הממונה-1 העברת מידע על הלקוחות דרך אינטרנט-1 הקלטה של שיחה טיפולית-1 פניה אנונימית-1

עיקר התלונות נגד עו"ס (47) עסקו בנושאים הבאים: התנהגות שאינה הולמת-12 תלונות הפרת סודיות-5 תלונות התעמרות-3 תלונות קולגיאליות תלונות במקביל לדיון בבית משפט-3 תלונות ביקורת על איכות התסקירים-2 תלונות הטרדה מינית של עו"ס כלפי עמיתה-1 מבירור כל התלונות עולה, כי ברב המקרים, לא נמצאו כשלים אתיים בתפקודם של העו"ס.

במקביל לפניות בכתב, מתקבלות גם פניות טלפוניות לא מעטות במגוון נושאים לייעוץ ולהדרכה. דיונים ועשייה: הוצאנו מהדורה מעודכנת של קוד האתיקה המקצועית קיימנו ישיבת סיכום שנת פעילות (2017) שהוקדשה לנושא רב תרבותיות בעבודה סוציאלית ארחנו למפגש הכרות את יו"רית איגוד קיימנו מספר דיונים בנושא עמדת עו"סים ביחס להתנגדות לחיסונים נגד חצבת

דנו בנושא האפוטרופסות ועמדתם של עו"סים ביחס לאי הארכת חיי דיירים סיעודיים (לאור פנייה לייעוץ בנושא) דנו בסוגיות ייחודיות של עו"סים המועסקים בבתי כלא והתארחנו בכלא מעשיהו בישיבה עם ראשי ענף טיפול ושיקום

תכניות עבודה של וועדת האתיקה המקצועית לשנת פעילות הקרובה המשך מתן ייעוץ לעו"סים המשך בירור תלונות והטיפול בהן הנחלת ערכי האתיקה המקצועית והטמעתם בקרב עו"סים בשדה