קבוצות PST לבני זוג לחולים דמנטים במרפאת הגיל השלישי, שלוותה

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
Advertisements

המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
ועדה מלווה.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
ארועים שהיו ב קלודיה שגיא כנס שנתי בשדה וורבורג
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
קורס ניהול ידע מפגש 3 - פורטלים 2know.kmrom.com.
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
היחידה למעורבות חברתית
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942
הכנה לראיון עבודה.
לומדים רק ב- Blue Education
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
המוקד לביטחון תזונתי.
פרויקט מחיר למשתכן – ראש העין
איך אפשר לייצר ללא מלאי באופן כלכלי?
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
מי אני בלי הסיפור שלי? שיטת הבודה של ביירון קייטי סדנאות בקבוצות קטנות
עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
המחלקה לשירותים חברתיים אלפי מנשה
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
אסתמה ASTHMA.
סיעות במערכת החינוך.
תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
שילוב טכנולוגיות בהוראת הכימיה – אתגרים ותפיסות של מורים ותלמידים
Rachel Greenwald, Tali Heiman (The Open University of Israel)
מערכת משוואות מיוחדות.
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
עבור גננות מתמחות בהוראה
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
תכנית הלימודים לסטודנטים שנה ג' לשנת תש"פ
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
תמליל מצגת:

קבוצות PST לבני זוג לחולים דמנטים במרפאת הגיל השלישי, שלוותה דר' דפנה שפט מור פיקסמן שלי קפלן-רווח כנס עמד"א 9.11.2016

כרטיס ביקור מרכז ברה"נ שלוותה, הוד השרון מרפאת הגיל השלישי צוות רב מקצועי – רופאות, פסיכולוגיות, עו"ס ומטפלת בתנועה + סטודנטים דמנציה / מחלות נפשיות / משברי הגיל השלישי חזון המרפאה: איכות חיים בזיקנה – הקשיש כחלק נראה ומשמעותי במשפחה ובקהילה, המקיים איכות חיים ומימוש עצמי נוכח האתגרים שמציבה הזיקנה.

מערך הטיפול בבני זוג של חולי דמנציה: תפיסת בן הזוג כ Invisible second patient בכל בדיקה של מטופל דמנטי (לאבחון / טיפול בהפרעה נפשית), הפניית תשומת לב אקטיבית למצב בן הזוג: מודעות, מצב רגשי, בעיות סוציאליות (מיצוי זכויות), מסוכנות. עבודה משותפת עם הקהילה : מיצוי זכויות בבטל"א (חוק סיעוד / עובד זר / מיסוד) הפנייה לקבוצות תמיכה של עמותת עמד"א ניצולי שואה – הפנייה לעמותת מתאימות (עמך, אל"ה) במידה והקהילה יכולה לתת מענה, יופנה לקהילה.

באם ההתרשמות שבן הזוג בהצפה, יופנה לאינטייק רפואי / פסיכולוגי: אבחון והתאמת טיפול תרופתי התערבות ממוקדת טיפול פרטני טיפול קבוצתי: קבוצת PST – מתאימה למצבים סוערים, בן הזוג בהסתגלות למצב קבוצת תמיכה בהקשבה דינמית – מתאימה למצבים מתקדמים, בהם יש שגרת טיפול במחלה, והמוקד עובר להתמודדות עם האבל

ההכשרה במרץ 2015 צוות מרפאת הגיל השלישי עבר הכשרה בהנחיית קבוצות PST לבני זוג של חולי דמנציה, ע"י צוות קנדי-ישראלי (פרופ' סדווי, LJ, ולריה גרופמן) קורס מתוקשב של 8 שעות סדנה מרוכזת של 3 ימים בהכשרה לקחו חלק צוותים ממרפאות פסיכו-גריאטריות באזור (לב השרון, ברה"נ יפו) ושחקנים מקצועיים

שלוותה היא הראשונה ליישם את מודל ה- PST בארץ עד כה – קבוצה אחת בת 6 משתתפים; כעת אנו בשיאה של הקבוצה השנייה. הקבוצה בתמיכת עמד"א, המלווה ומדריכה את הקבוצה, ומממנת את השחקן המקצועי הבדלים מקנדה: מסגרת זמן – 10 מפגשים של שעה וחצי, במקום שעתיים וחצי "דוגרי" הכרות אישית בין המשתתפים עבודה תחת ט' 17 (רפורמה) התכנים דומים בכל העולם...

BPSD - behavioural and psychological symptoms of dementia הדמנציה = פירוק האגו תמונה אפקטיבית – דכאון /חרדה תמונה פרונטלית – הכחשה, הצפה מינית, חוסר עכבות תמונה פסיכוטית – הזיות, מחשבות שווא, אי שקט, אלימות תנועתיות חריגה – שוטטות, צעקות אדישות (אפאטיה) בהעדר פתרון תרופתי מספק, הקו הראשון לטיפול הוא סביבתי – עבודה עם המטפל העיקרי

קבוצות PST - תכנית הסדנה

מפגש ראשון – הסבר פסיכו-חינוכי

שלבים בפתרון בעיות- PST (נבחרת בעיה אחת מתוך רשימת הבעיות) הגדרת הבעיה והבהרתה הצבת מטרה ברת השגה סיעור מוחות דיון לגבי יתרונות וחסרונות של הפתרונות שהועלו בחירת פתרונ/ות רצוי/ים פיתוח תכנית פעולה מדוקדקת הערכת תוצאה

דגשים בהבהרת בעיה התחלה עם מס' בעיות, והתמקדות בבעיה אחת הסבר פסיכו-חינוכי התמקדות בבן הזוג, ולא בחולה ("איפה הבעיה עבורך) מיקוד הבעיה דרך WH Questions את המטרה מגדירים בהלימה לבעיה שהובהרה התהליך הלוקח את מירב הזמן בפגישה

דוגמאות לבעיות גולמיות אותן עיבדנו במודל PST: "עומס" הפרדת חדרי שינה עם מעבר לבית חדש החולה יוצא מהדלת ומשוטט החולה חוזרת שוב ושוב על אותן השאלות החולה צועק ורוצה להרביץ לנכדים כיצד להתמודד עם הזיות של בן הזוג? קושי לצאת מהבית תלות טוטאלית של בן הזוג המטרה – התמקדות בי; תחושת פוטנטיות; מתן כלי כללי לגישה לפתרון בעיות ←איכות חיים

מפגשים 6-9 - שחזור מצבים (רשימת הבעיות ממשיכה...) מפגשים 6-9 - שחזור מצבים (רשימת הבעיות ממשיכה...) בחירה בבעיות תקשורת של בן הזוג עם החולה, המטפל הזר או המשפחה, ושחזור האינטרקציה ביניהם. בהשתתפות שחקן (גילי פנחסי)

דגשים בשחזור מצבים תגובה לחלק הרגשי, ולא לחלק ה(לא) רציונלי -לתקף את החוויה, ולא את התכן (מודל אם-תינוק) קשר עין מגע הרגעה הסחת דעת גישה לא מתעמתת מעט הנחיות בכל שחזור, כדי להמנע מביקורתיות יתר

שחזור מצבים כלי רב עוצמה, הן למשתתף והן לכלל הקבוצה הזדמנות נדירה להצצה לעולמו הפנימי של החולה הדמנטי הבנה כיצד ההתנהגות של בן הזוג משפיעה על החולה דגש על משחק אמין עם שינוי בניואנסים לא תמיד עובד - אך עדיין מייצר תחושת כח – מחזק את מיקוד השליטה הפנימי ארגז כלים אותו ניתן לקחת לתקשורת השוטפת עם בן הזוג

בעיות אותן שיחזרנו בעזרת שחקן: הזיות האשמות החולה לא מאפשרת לבן הזוג לצאת מהבית החולה כמעט היכה במקל את הבת

סיכום ודיון מרפאת הגיל השלישי בשלוותה הציגה את קבוצת PST שהיא חלק מהמערך המרפאתי התומך בבני זוג לחולי דמנציה הדגמנו באמצעות וינייטות את יישום המודל הקנדי בארץ אתגרים: הביקוש לקב' גדול מההיצע אתגר הרפורמה (הדמנציה אינה בסל ברה"נ) משאבים יקרים (שני מנחים ושחקן בתשלום X 10-12 פגישות עבור 6 משתתפים) עם זאת, כמסקנה מהניסיון עד כה, קיום שני מנחים וכן שחקן לאורך כל הקבוצה היא חיונית (טכנית ורגשית)

Our PST groups were made possible by Prof Our PST groups were made possible by Prof. Sadavoy and his team’s initiative, guidance and collaboration , and by the generous support of EMDA