צפירה/אתגר קרת דמויות.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
עלילות הראשית – הקדמה
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
המאבק לחינוך טוב בישראל
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
מבצע חטיפת אייכמן לכידת אדולף אייכמן הייתה פעולה שהוציא לפועל בארגנטינה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים במאי 1960. אייכמן היה המארגן הראשי של השמדת יהודי.
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
עבודה בספרות – "יומנו של חנון"
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
ארבעה תרגילי כושר שיעזרו לכם לשרוד את החגים
יהי X משתנה מקרי חיובי. אזי
ישעיהו יא' 1-10 תמונה יפה ופסטורלית
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
פינוק מסביב לעולם מחזות זמר הסבר הזמנה ומימוש.
האם מבינים את המתרחש בתהליך ?
הנייר המקומט.
אלף לילה ולילה!.
כנס לשכת סוכני הביטוח בישראל
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם

המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
ניתוח עקיבות.
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
פינוק מסביב לעולם הסבר הזמנה ומימוש.
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
מי אני בלי הסיפור שלי? שיטת הבודה של ביירון קייטי סדנאות בקבוצות קטנות
פסיכולוגיה חברתית.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
אור וצבע.
מבוסס על גירסת הדמו של המשחק הרישמי -
בינגו על מצוות ה"הקהל".
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
אסתמה ASTHMA.
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
By : William Somerset Maugham
סיפור על ארבעה נרות.
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
איך להפוך נחושת לזהב? כנס מורי כימיה דצמבר 2015.
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
היום הלאומי לאינטרנט בטוח תשס"ז
מודל ניהול פרסום.
הזכות לפרטיות וביטחון מאת: עומר אלקיים.
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ
תמליל מצגת:

צפירה/אתגר קרת דמויות

הדמויות בסיפור אלי גלעד ושרון סיוון שולם אביב וצורי מנהל בית הספר

אלי אלי - הוא הדמות הראשית והוא "אנטי-גיבור". הוא "החנון", הלוזר של בית הספר . הוא ילד רגיש - מתרגש כשידו נוגעת בג'ינס של סיוון - מלכת הכיתה ומרגיש כאילו נגע בגופה , אבל היא כמובן לעולם לא תוכל להיות שלו למרות שהוא מאוהב בה . כמו כן הוא רגיש לסבל האנושי , מוסרי וחלש גופנית . חולשתו הפיסית תעמיד אותו תמיד במצב של כישלון . הוא לא יהיה זה שיתקבל ליחידה המובחרת בצבא , הוא לא יהיה התלמיד המצטיין של בית הספר .

אלי נחשב לפחדן , "המלשן" ומסתתר מאחורי האקט המוסרי שבחר לעשות אלי נחשב לפחדן , "המלשן" ומסתתר מאחורי האקט המוסרי שבחר לעשות . אין לו האומץ לעמוד מול כולם בגאווה ובכוח ולייצג את המוסריות , ההומאניות והרגישות כלפי הזולת . חולשתו מתבטאת גם בהשכלתו - הוא לא חכם במיוחד, לא מבין למשל את המושג "זונדרקומנדו" ומפרש אותו כ"קומנדו" צבאי. באופן טבעי הוא מזדהה עם החלשים ואפילו לא משתומם בגלוי על כך ששולם החלש והקטן היה בעבר (לפי פרשנותו) "איש קומנדו".

שרון שרון - הוא הדמות המשנית . דמותו מצטיירת מתוך דברי חבריו . הוא מופיע רק לקראת סוף הסיפור . חבריו מדברים עליו בהערצה : הוא התלמיד המצטיין וזה שהתקבל לקומנדו הימי . הוא מצטייר כנער המושלם המגשים את כל האתגרים שהעמיד לעצמו . חברתו היא הנערה היפה ביותר והוא בן למשפחה אמידה - לובש מעיר עור ועונד שעון צלילה .הוא חזק פיסית ואהוד בקרב התלמידים . הוא אוסף סביבו "גרופי'ז" - מעריצים נאמנים הסוגדים לכוחו ומוכנים להצטרף עבורו למלאכת הבריונות .

אך מנגד , הוא טיפוס שחצן מפני שהוא מטיח את הדברים האלה בפני אלי וטוען שהוא מקנא בו . אתגר קרת מקטין את דמותו באמצעות אקט גניבת האופנים והכוונה לעשות בהם "חראקות" מתוך שמחה על שהתקבל ליחידה המובחרת . הוא מצטייר כבריון , המתעלל בניצול שואה . כמו כן , הוא קיצוני ביחס לזכותו לקבל "תלמיד מצטיין" ומוכן להכות בלי רחמים כל אחד שינסה לפגוע בזכות זו . הוא חושב שהכל מגיע לו , לא טורח להחזיר לשולם את האופנים וגם לא מרגיש שעשה משהו לא טוב . בזמן הצפירה הוא מפסיק את ההכנות להכאתו של אלי ונעמד דום משום שהוא מתוכנת לעשות בדיוק את מה שצריך , אבל תוך כדי כך שהוא עומד , הוא מסנן קללה.

סיוון - היא ייצוג קלאסי של הבחורה הכי יפה בבית הספר, נהנית לשחק עם הבנים הלוטשים בה עיניהם ולהוליך אותם שולל . היא הפיתיון בפח שטומנת הקבוצה ולכן יש לה יד באלימות . אליה מצטרפים כל המעריצים של שרון : גלעד - הוא "המשרת הנאמן" של שרון לכל מעשה הבריונות ואילו צורי ואביב מאופיינים בעיקר דרך אכילת הפלאפל במרכז המסחרי. חתיכות של עגבנייה ופיתה עפות להם מהפה או הטחינה והמים של הסלט נוזלים להם על הידיים . גלעד , צורי ואביב מתארים בשמחה את שרון כמי שהצליח לעבור את המיונים לקומדנו .

שולם -הוא השרת של בית הספר. דמות המבוגר היחיד בסיפור שולם -הוא השרת של בית הספר . דמות המבוגר היחיד בסיפור . הוא ניצול שואה , מתואר כאדם חסר ישע , צנוע ופגוע. יהודי גלותי בישראל של שנות השמונים . בעברו, בתקופת השואה, סבל מאוד והוא נושא עמו טראומות ותסכולים קשים מעבודתו בזונדרקומנדו בזמן ההוא . הוא רזה וקטן ומתבייש בבכיו לעיני אלי . כשמספרים לו שנתפסו גונבי אופניו ומביאים לו אופנים חדשים כפיצוי הוא מסרב בתחילה לקחת אותם. חשיפתו בפני אלי היא שיוצרת את אי ההבנה שגוררת את המשך הסיפור .

אביו של שרון - בעל מעמד כלכלי גבוה אביו של שרון - בעל מעמד כלכלי גבוה. דרכו לפתור בעיות היא באמצעות תשלום כסף . כך הוא נוהג כלפי שולם. הוא קונה לו אופני ספורט חדשים ומתעקש שייקח אותם למרות שהן בכלל לא מתאימות לו. האב מנסה לפתור את הבעיה, אך הוא נוקט מבחינתו בדרך הקלה לפתרון בעיות , תשלום כסף, "קניית אנשים" [במקום לחנך אותו ולאלץ אותו להתחרט באמת ולעשות מעשה שיכפר על מעשיו עד כה. למשל, לעבוד ולרכוש אופניים חדשים לשולם, או לפחות להשתתף בקנייתם]. מכאן אנו למדים שהאשמה לא מוטלת כולה רק על שרון אלא שכנראה יש לו ממי ללמוד.

מנהל בית הספר -הוא שאמור להוות דמות חינוכית וייצוגית מתגלה כאדם אחר מנהל בית הספר -הוא שאמור להוות דמות חינוכית וייצוגית מתגלה כאדם אחר. הוא לא עמד בהבטחתו לאלי שלא יגלה מי סיפר לו על מעשיהם של שרון וגלעד. הוא היחיד שהיה יכול למסור פרטים על השיחה ולא מקיים את הבטחתו . [וייתכן שהילדים הבינו מתוך חקירה שערכו אצל חבריהם מיהו ה"מלשין".]

המספר וזווית הראיה -המספר הוא מספר גיבור המספר וזווית הראיה -המספר הוא מספר גיבור. אלי הוא הדמות המרכזית והוא מספר את הסיפור בגוף ראשון, מנקודת מבטו . הוא מספר סובייקטיבי . הוא ממעט בתיאור רגשותיו ואנו מבינים אותם מתוך תגובותיו ואמירותיו המצומצמות . הוא לא אמר כי הוא מאוהב בסיוון אך משתף אותנו בתחושות שלו לגבי נגיעת ידו בג'ינס שלה. הוא לא תמיד מפרש את ההתרחשויות נכון למשל את האמירה שלה הוא מפרש כדאגה למרות שהיא בכלל לא שמה לב אליו. בסוף היצירה הוא מנמק את "ההלשנה" כי שולם היה בקומנדו דבר שהוא טעות מיסודו. הוא פועל בדרך מסוימת על בסיס של טעות שמקורה באי ידיעה של המושג "זונדרקומנדו" . כאן הוא חושב ששולם בא ממעגל הכוח, מהקומנדו, כמו שרון.

סיום הסיפור- סוף הסיפור הוא פתוח סיום הסיפור- סוף הסיפור הוא פתוח . זאת משום שהקונפליקטים שהתעוררו במהלכו לא נפתרו והקורא עדיין מתלבט בשאלות שונות . נושא החברות , ההלשנה , הצדק , המוסר , השאלות בדבר מיהו הבוגד האמיתי בסיפור? האם להתחבר לחזקים או לעזור לחלש? האם גילוי האמת נחשבת להלשנה? אילו ידע אלי את משמעות המושג "זונדרקומנדו" היה נוהג אחרת? כל אלה שאלות שהקורא ממשיך להתלבט בהם . הצפירה שנשמעה באותו יום זיכרון עוצרת את הכל ומשאירה את הדברים פתוחים .