התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

עבודה מס' 3 למידה מותאמת תומכת מחשב
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
קורס ניהול ידע מפגש 4 2know.kmrom.com.
מובילת חדשנות מחוז מרכז
פורטל בית ספרי.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
הכרת תוכנת בקרים. כניסה לתוכנה תתבצע בשלבים הבאים: 1
קורס מבוא לפיזיקה נעה מבורך.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ככלי להערכת שווי החברה
פסיכולוגיה חברתית.
תחקור והערכת מערכת .
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
ייחוד העיסוק בעבודה סוציאלית
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
ארבעה תרגילי כושר שיעזרו לכם לשרוד את החגים
מכטרוניקה.
נושא השקופית מס' השקופית
מועדוני לקוחות סוגיות משפטיות
מכניקה תורת התנועה O x y o y x r y x tanα = r² =x² +y²
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
טיפים מנצחים: לחפש ולמצוא במהירות ובדיוק
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
האם מבינים את המתרחש בתהליך ?
תיבת הילוכים אוטומטית להנעה אחורית
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
מצגת בנושא זיהוי נגדים בשיעור זה נלמד כיצד מזהים את התנגדותו של הנגד ואת מידת הדיוק שלו. שני הצבעים השמאליים( א, ב ) נקראות "הספרות המשמעותיות" והן מציינות.
פוטנציאל חשמלי קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
כא"מ מושרה המקרה של תנועת מוט מוליך בשדה מגנטי תוכן העניינים
זו חשיבה שיוצרת פתרונות חדשים. אחרים מכל הפתרונות שאנחנו כבר מכירים.
כנס לשכת סוכני הביטוח בישראל
כפליות של מצבים במערכת מרובת חלקיקים נקודת מבט מיקרוסקופית
למידת חקר עבודת חקר – מהי
הכנה לראיון עבודה.
התנגשות אלסטית מצחית קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
Lean דני חייט MSM.
ניתוח עקיבות.
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
שימור תנע בהתנגשויות קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
טיולים מהווים כלי נהדר לחינוך דרך התנסות אישית, אתגרים וגיבוש.
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
הקסם שבכימיה.
תיארוך בעזרת פחמן 14 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פסיכולוגיה חברתית.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
אסתמה ASTHMA.
תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר
By : William Somerset Maugham
הזרם במסגרת מוליכה הנעה באזור בו שורר שדה מגנטי
Data Structures, CS, TAU, Perfect Hashing
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
ברוכים הבאים למת"ם מבוא לתכנות מערכות הוכן ע"י שרי דואק
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מודל ניהול פרסום.
שיתוף פעולה - מחלקה ג' מחלקת הדרכה תשע"ח.
כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ
תמליל מצגת:

התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה? איך מלמדים דולפין לבצע תרגילי התעמלות? התנייה אופרנטית: שינוי בתדירות התגובה כתוצאה מקבלת חיזוק לאחר בצוע התגובה

תיבת סקינר

מסקנות........

חיזוקים ועונשים t חיזוק כל גירוי / אירוע שמעלה את הסתברות הופעתה של ההתנהגות שבאה לפניו. - חיזוק חיובי גירוי נעים שבא בעקבות התנהגות ומגביר את הסיכוי שההתנהגות תירכש ותחזור על עצמה לדוגמא: נתינת ממתק. - חיזוק שלילי הסרת גירוי בלתי נעים שבא בעקבות התנהגות ומגביר את הסיכוי שההתנהגות תירכש ותחזור על עצמה לדוגמא: סיום ריתוק.

עונש תגובה שלילית כלשהי אשר מקטינה את הסבירות שההתנהגות שבאה לפניה תתרחש שוב. - עונש -הגדרה הצגת גירוי בלתי נעים לאחר התרחשות התנהגות לא רצויה מקטינה את הסיכוי לכך שההתנהגות תירכש ותחזור על עצמה לדוגמא: ריתוק.

חיזוק חיובי חיזוק שלילי עונש האם הגירוי נעים? כן (הפסקה של מצב לא נעים גורמת להרגשה טובה) לא מה יקרה לתדירות התגובה? התדירות תעלה. התדירות תרד. מה מניע את הפרט לבצע את התגובה? הרצון לקבל שוב את הגירוי הנעים הרצון להסיר/להפסיק את הגירוי הלא נעים הרצון להימנע מהגירוי הלא נעים

העונש כאמצעי השפעה על ההתנהגות מזה שנים רבות קיים ויכוח לגבי השימוש בענישה ככלי לעיצוב התנהגות (חינוך/בתי כלא/מקומות עבודה...)-שתי שאלות מהותיות נוגעות א’-לאתיות של הענישה, ב’- לאפקטיביות שלה. מחקרים מצאו שלושה מדדים המשפיעים על האפקטיביות: עקביות - עונש חייב להינתן בעקביות - בכל פעם שמבוצעת התנהגות לא רצויה. תזמון - מתן העונש חייב להיות מיידי - ככל שמרוחק יותר ממועד ביצוע ההתנהגות כך פחות אפקטיבי. מידת החומרה - עונש חייב להיות חמור-אם הוא בינוני ומטה בד”כ נמצא שדיכוי ההתנהגות זמני בלבד

חסרונות העונש דיכוי התגובה הוא זמני והוא מתבצע בנוכחות המעניש בלבד העונש אינו מראה ללומד מה עליו לעשות אלא מה עליו לא לעשות לעונש השפעות רגשיות קשות, הנענש עלול לבצע הכללה של רגשות כעס כלפי גורמים הקשורים לעונש לדוגמא- תלמיד הנענש על ידי המורה מפתח כעס כלפי כל בית הספר

עיצוב התנהגות : כלכלת אסימונים: הסביבה היא הקובעת איך האדם יתנהג. ההורים והסביבה יכולים לשנות את התנהגות הילד. יש לאתר את ההתנהגות/יות הבעייתיות. יש למקד ולדייק בהתנהגות המפריעה ולא להשתמש בתיאורים כלליים כלכלת אסימונים: הגדרה מדויקת וחיובית של התנהגויות המטרה. הצגת התוכנית וכלליה לאדם המטרה. קביעת החיזוקים יחד עם אדם המטרה. קביעת שערי החליפין. חתימת חוזה. ביצוע התוכנית.

מצא מהי התגובה ומהו סוג החיזוק ? מצא מהי התגובה ומהו סוג החיזוק ? 1.בכל פעם שפעוט מבטא מילה מסוימת נכון אמו מחייכת אליו ומנשקת אותו 2.מכוניתו של מר לוי רועדת כי הוא נוהג במהירות נמוכה מידי להלוך שלישי רק כשהוא מעביר להילוך שני פוסקות הרעידות לאחר שדנה מסיימת לאכול אביה נותן לה גלידה לקינוח מורה אומר לתלמידו אני שמח לבשר לך שכרגיל הצלחת בבחינה

קלאסית אופרנטית למידת אסוציאציה גירוי גירוי קלאסית אופרנטית למידת אסוציאציה גירוי גירוי למידת אסוציאציה תגובה חיזוק הלומד פאסיבי התנהגותו לא משפיעה על הגירוי\ חיזוק הלומד אקטיבי התנהגותו משפיעה על שכיחות והופעת החיזוק התגובה הנלמדת רפלקסיבית, לא רצונית התגובה הנלמדת רצונית נשלטת לא נלמדות תגובות חדשות נלמדות תגובות חדשות