עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
כותרת משנה של מצגת לשיפור המכירות ניתן להרחיב לשתי שורות
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
ועדה מלווה.
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מחקר לתזה באוניברסיטה הפתוחה
תחקור והערכת מערכת .
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
בניית מקביליות ממצולעים
מכטרוניקה.
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
קורס ניהול ידע מפגש 3 - פורטלים 2know.kmrom.com.
ניווט רובוט מסוג ROOMBA במרחב ממופה
"פיתוח והפעלה של תוכניות ( ) לימודים" מיפוי תכני הקורס
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
היחידה למעורבות חברתית
סולמות אכנבך מערכת סולמות אכנבך להערכה מבוססת אמפירית   Achenbach System of Empirically Based Assessment  (ASEBA)
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
Entity Relationship Diagram – ERD
DIPLOMACY AND INTERNATIONAL COMMUNICATION
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
הקסם שבכימיה.
"קרן פינקוס" לחינוך יהודי בתפוצות, ישראל
Engaging the disengaged - PBL
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
מי אני בלי הסיפור שלי? שיטת הבודה של ביירון קייטי סדנאות בקבוצות קטנות
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
סיעות במערכת החינוך.
בחינת מאפייני הלומד המקוון בקורס אקדמי ללימוד אנגלית
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
שילוב טכנולוגיות בהוראת הכימיה – אתגרים ותפיסות של מורים ותלמידים
אוריינות ליקט וערך: שמואל כהן.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
ברוכים הבאים למת"ם מבוא לתכנות מערכות הוכן ע"י שרי דואק
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
הסיור הלימודי ברמת הנדיב
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
תמליל מצגת:

עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל ד"ר אסנת דגן ד"ר סיגל מורד נעמה ישראלי ד"ר אריה בן חיים כנס מיט"ל, 9.7.2019

אז מה נציג? הצורך מהמחקר והיישום בארץ ובעולם מה עשינו בשנה"ל תשע"ט? מסקנות ומחשבות לעתיד

הצורך IN2IT MOOC למידה פעילה שילוב תקשוב לקידום למידה פעילה

מהמחקר והיישום בארץ ובעולם Milgram's Reality-Virtually continuum vs Garrison's continue of e-learning (Pena-Rios, 2016)

מהמחקר והיישום בארץ ובעולם סביבת למידה ווירטואלית תלת-ממדית מאפשרת למידה מבוססת מקום וקונסטרוקטיביסטית התומכת ב: שיתוף ידע, מיומנויות קוגניטיביות, מיומנויות תקשורת בינאישיות, שיתופי פעולה בלמידה מרחוק (Karsakov, Bilyatdinova & Hoekstra 2014; Dawley, 2009; Rapanotti et al., 2012). חמש תכונות בשימוש בעולמות ווירטואליים בחינוך הגבוה (Dalgarno & Lee, 2010): משפר את הייצוגים של הידע המרחבי בתחום שנבחן; מאפשר פעילויות של למידה התנסותית שאי אפשר לחוות אותה בעולם האמיתי; מקל בתכנון ובביצוע של משימות למידה מאתגרות ומעוררות מוטיבציה; מספק הזדמנויות למידה אשר תומכות בהעברה של ידע ומיומנויות לסיטואציות אמיתיות דרך הכנסתם להקשר הלמידה; מספק משימות אפקטיביות ועשירות של למידה שיתופית.

שימוש בעולמות ווירטואליים בחינוך הגבוה טקסונומיה של מרחב היישומים (Ghanbarzadeh, & Ghapanchi, 2018). העולמות הווירטואליים בחינוך הגבוה במחקר מטא-אנאליזה שנעשה על השימוש בעולמות וירטואליים בחינוך הגבוה (Ghanbarzadeh et al., 2018) וכלל 165 מאמרים בנושא זה, נמצא כי השימוש בעולמות וירטואליים בחינוך הגבוה מתמקד ביישומים פדגוגיים רבים שחולקו לטקסונומיה של מרחב היישומים. הקטגוריות המרכזיות הן: סיורי שדה (לדוגמה: למקום ספציפי שתוכנן כסביבה וירטואלית כמו מוזיאון, מפעל, בית-חולים) הרצאה וירטואלית (הכוללת גם סמינר, סדנה פתוחה ועוד) מעבדה וירטואלית מפגש ודיון הערכה סימולציות (כמו של מקום, מערכות, פעילויות, משחק תפקידים, מידול) שירותים קוריקולריים (כמו: סיעור מוחות, מעבדה ווירטואלית, הצבעה, תערוכות) חומרי הקורס סוציאליזציה (כגון פעילויות של מעורבות חברתית) יצירה בתוך העולם הווירטואלי פעילויות של הסטודנטים (כמו: עבודת צוות, קריאת מאמרים, יצירת מצגות והצגתן) פעילויות מגוונות (כמו: בקרה על חומרה, אינטגרציה של העולמות הווירטואליים עם תוכנות אחרות, תכנון עסקי) משחקים (משחק ותכנון משחק בעולם הווירטואלי) לחלוקה זאת לקטגוריות בתוך מרחב היישומים, תרומה גדולה מאד, הן כאשר באים לנתח מאמר בתחום זה ובעיקר כאשר מבצעים הטמעה של תחום העולמות הווירטואליים בחינוך הגבוה.

מה עשינו בשנה"ל תשע"ט? או... איך לא להתנגש בקירות? מה עשינו בשנה"ל תשע"ט? או... איך לא להתנגש בקירות? שלושה ימי עיון לחשיפת העולמות הווירטואליים לסגל המכללה רעיונות לשילוב בפעילויות של הוראה ולמידה עיצוב הקמפוס של המכללה האקדמית בית ברל בעולם הווירטואלי מפגש הכנה עם הסטודנטים וליווי המרצים בשיעורים ליווי אישי למרצים כדי לעצב את המרחב המתאים לפעילות שלו ולתכנן פדגוגית את הפעילות. למידה של צוות היחידה האקדמית לתקשוב

קמפוס המכללה האקדמית בית ברל בעולם הווירטואלי Eureka Worlds

דוגמא לפעילות 1. שיח מתמטי בגיל הרך סביבה ראשונה שהועלתה- תערוכה בנושא שיח מתמטי בגיל הרך. סטודנטיות לגיל הרך התבקשו על ידי המרצה לתעד פעילות המשלבת שיח מתמטי בגן. התיעוד הועלה לתערוכה על "קוביות" תלת מימד בכניסה לקמפוס. אפשרויות להמשך- ביקור סטודנטים בתערוכה ודיון סביב המוצגים.

דוגמא לפעילות 2. מיומנות דיבור באנגלית הסטודנטים צופים ב"נאומים מפורסמים" בסביבה הווירטואלית ועולים ל"במה" לדיון בנושא. המרצה שואלת שאלות מנחות. המטרה- לפתח ולעודד מיומנות דיבור באנגלית. אפשרויות להמשך- פיתוח שיח באנגלית בסביבה הווירטואלית עם סטודנטים במקומות מרוחקים.

דוגמא לפעילות 3. משחקי תפקידים של תרחישי הוראה בכתה 3. משחקי תפקידים של תרחישי הוראה בכתה יחידת "פורשים כנף" העוסקת בליווי מורים בשנת ההוראה הראשונה. המרצים ביחידה פיתחו סימולציות מתוך תרחישים שצמחו מהשטח. המטרה-התמודדות עם דילמות בכיתה. הפיתוח כולל -כתיבת תסריט, אפיון התפקידים, בניית הסביבה ותכנות רובוטים.

פעילות עתידית 4. הכרת העיר הרומית סיור וירטואלי בעיר רומית. המטרה- הכרות עם העיר הרומית והמאפיינים המרכזיים בה. אפשרויות להמשך- משימות חקר בסביבה העוסקות במאפייני העיר הרומית.

צפייה בפעילויות שפותחו בשנה הראשונה

מסקנות תהליך מורכב ומאתגר שדורש עבודה רבה מהמרצים ומהצוות המלווה. המורכבות היא בתרגום של ה"חלום" הפדגוגי לאפיון סביבת הפעילות ובעיצובה הטכנולוגי. יש לבחור פעילויות שיש בהן ערך מוסף פדגוגי בשימוש בעולמות הווירטואליים. פעילויות שמעשירות את הלמידה ומאפשרות היטמעות בעולם הווירטואלי וכתוצאה מכך את ההעברה ממנו לעולם האמיתי. יש לפתח את הסביבה כסביבה אותנטית שתדמה היטב את הסביבה הנדרשת. כדי שהסטודנטים יוכלו להינות, לפעול בעולמות הווירטואליים וגם להפיק מכך תועלת, הם צריכים להכיר את העולם והחוקים של התנועה והפעילות בו, ויש להקדיש לכך זמן על חשבון שיעורים מתוכננים.

מחשבות לעתיד אנו בתחילת הדרך, מגששים את דרכינו, אנו בטוחים שמרצים נוספים יתווספו לתהליך למרות הקשיים וישלבו פדגוגיה חדשנית זאת בקורסים שלהם. מפעילויות פשוטות שבהן אנחנו מסייעים למרצים לפתח ולבנות את הסביבה הווירטואלית, לפעילויות שהמרצים יפתחו בעצמם ועד למשימות שבהן הסטודנטים יבנו באופן עצמאי. הסביבות שכבר פותחו יוכלו לשמש, עם שינויים קלים, גם לביצוע פעילויות נוספות בתחומי דעת שונים מה שיקל על תהליך ההטמעה בהמשך. הפעילויות בקמפוס הווירטואלי של המכללה יתרמו ללמידה פעילה, קונסטרוקטיביסטית, מאתגרת, מעוררת חשיבה ומאפשרת היטמעות והעברה של ידע, מיומנויות וערכים גם בקורסים בלמידה מרחוק וגם בקורסים פנים-אל-פנים.

תודה ד"ר אסנת דגן osnat.dagan@beitberl.ac.il ד"ר סיגל מורד sigalm@beitberl.ac.il נעמה ישראלי naama@beitberl.ac.il ד"ר אריה בן חיים aryehb@beitberl.ac.il תודה רבה