דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
We change the way you deliver.For goods.
ועדה מלווה.
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
נגב אקולוגיה קיבוץ משמר הנגב מפעל דולב מציגים:.
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
בניית מקביליות ממצולעים
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
אומנות ההוראה המקוונת 2018 מאירים את הפינות האפלות
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
"פיתוח והפעלה של תוכניות ( ) לימודים" מיפוי תכני הקורס
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
מפגש 5 יבשות על כדור הארץ מטרות פתיחה מהלך מהלך א' – משחק ים יבשה
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
היחידה למעורבות חברתית
זו חשיבה שיוצרת פתרונות חדשים. אחרים מכל הפתרונות שאנחנו כבר מכירים.
למידת חקר עבודת חקר – מהי
Entity Relationship Diagram – ERD
DIPLOMACY AND INTERNATIONAL COMMUNICATION
ד"ר איל רובינשטוק המכון לאנדוקרינולוגיה
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
איך אפשר לייצר ללא מלאי באופן כלכלי?
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
הבנת הנקרא קוראים ומבינים!.
סיבות להחזקת מלאי לשם מה צריך מלאי?
למידת חקר והווב 2.0 כנס אס"ם באוניברסיטת בן-גוריון, 18/5/09
Engaging the disengaged - PBL
תמר שמיר ענבל אינה בלאו תומר לובטון
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
אוניברסיטת בר-אילן לשכת סגן הרקטור המרכז לקידום הוראה מציגים:
סיעות במערכת החינוך.
בחינת מאפייני הלומד המקוון בקורס אקדמי ללימוד אנגלית
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
טיעון כמרכיב מטה-קוגניטיבי בהוראת הפיזיקה
פורמט עמוד בית למעבדות מחקר דף הבית של המעבדה (מבנה עמוד בית)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
הקניית מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
SagHar בקרת הורים Their freedom is essential Our duty is to stay aware
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מערכת הערעורים מסכי סטודנטים.
מודל ניהול פרסום.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
הסיור הלימודי ברמת הנדיב
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
תכנית הלימודים לסטודנטים שנה ג' לשנת תש"פ
תמליל מצגת:

דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה כנס מיט"ל 2019 דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה ליאת אייל

איפה הם הימים שלא ישובו עוד... "בנות יקרות, מאחלת בריאות לכולן... אני חייבת לבקש את הבנתכן ועזרתכן. אנחנו כבית ספר נמצאים בשלב זה של השנה במינוס שעות של ימי המחלה ואין לנו יותר שום אפשרות לשלם לממלאות המקום. ברור לי שזהו אינו מצב קל וקורה שאנחנו או ילדינו לא חשים בטוב, אך אנחנו כצוות חייבות לעזור ולהבין שאם מישהי לא תגיע, אצטרך להיעזר בכל אחת מאתנו בלית ברירה. אני יודעת שיש בנות רבות המתאמצות ומגיעות שאינן חשות בטוב ואני מעריכה זאת מאוד ויודעת כמה זה לא קל. מעריכה את המאמץ מאוד!!! המזכירה ואני מנסות לבדוק ולסדר את נושא השעות והגשנו בקשה לחריגה בשעות. זה דורש מאתנו עבודה רבה וכולי תקווה שנצליח לקבל זאת... בבקשה, בואו נעשה כולנו מאמצים ונגיע, כי כעת ועד להודעה חדשה, לא אוכל לשלם לממלאות מקום. לא נעים למזכירה ולי שבסוף חודש, מגיעות ממלאות המקום ודורשות את כספן ואנחנו בעצם במינוס ואין בגזברות מהיכן לשלם… אוהבת אתכן ומאחלת בריאות רבה" מנהלת בית הספר

למידה מבוססת פתרון בעיות (Problem Based Learning) הצגת הבעיה הבנת הבעיה העלאת רעיונות לפתרון הבעיה הערכת הרעיונות קבלת החלטות אודות הפתרון הרצוי תכנון דרכים לפתרון הבעיה

חשיבות האסטרטגיה טיפוח חשיבה יצירתית תהליך פתרון בעיות : הבנת הבעיה חשיבות האסטרטגיה טיפוח חשיבה יצירתית בחירת תפקיד חלוקה לקבוצות לפי התפקיד הבנת הבעיה וניסוח טענה הצעה לפתרון

הטענה של המורה החולה הטענה של המורה שתמיד מגיעה היצגי הטענות מארבע נקודות מבט שונות הטענה של מנהלת בית הספר הטענה של משרד החינוך הטענה של המורה החולה הטענה של המורה שתמיד מגיעה

פתרון בעיות – מודל העלאת מגוון נקודות מבט אודות הבעיה איתור נקודות מבט חדשות ולא מוכרות פיתוח היכולת להיכנס לנעליו של האחר ולראות את הדברים מזווית חדשה להתחשב בדעה של אחר

למידה מבוססת פתרון בעיות (Problem Based Learning) הצגת הבעיה הבנת הבעיה העלאת רעיונות לפתרון הבעיה הערכת הרעיונות קבלת החלטות אודות הפתרון הרצוי תכנון דרכים לפתרון הבעיה

חשיבות האסטרטגיה טיפוח חשיבה ביקורתית תהליך פתרון בעיות : מיקוד בפתרון חשיבות האסטרטגיה טיפוח חשיבה ביקורתית ערבוב הקבוצות הערכת הפתרונות הצבעה אודות הפתרון הרצוי

תהליך פתרון בעיות: מיקוד בפתרון שיתוף פעולה מיקוד בהצלחות מה נדרש התקדמות תכנית השפעה מה פועל חוזקות מיקוד בבעיות מה לא נכון אשמה הגדרות מומחיות שליטה מה לתקן פגמים Jackson, P. Z. & McKergow, M. (2007). The solutions focus: Making coaching & change SIMPLE. London: Nicholas Brealey Publishing

הצבעה על הפתרון המיטבי הצעות לפתרון טיעונים/ יתרונות ומגבלות

דגם הוראה-למידה 'תהליך פתרון בעיות' על פי השלבים שהוצגו מאפשר: דגם הוראה-למידה 'תהליך פתרון בעיות' על פי השלבים שהוצגו מאפשר: לרכוש בסיס ידע, הניתן לשימוש בהקשר מעשי לפתח חשיבה קלינית (פתרון בעיות) הנדרשות למורה מומחה לפתח מיומנויות של למידה מכוונת עצמי (SRL, Co-RL) לעודד רגישות לצרכי אחרים להתאמן בחשיבה יצירתית לעודד מוטיבציה ללמידה (מתוך הרלוונטיות של הבעיה) לטפח חשיבה ביקורתית

מטלה והנחיות תוכן תיאורטי טיעונים/ יתרונות ומגבלות הצבעה על דרכי התמודדות/פתרונות

אתגרים למחשבה... כיצד נתמודד עם רמות מגוונות של סטודנטים בקורס שמבוסס על היכולות האקדמיות שלהם? האם המודל מתאים בכל הדיסציפלינות או לכל סוגי הקורסים? מהם ההבדלים בין שימוש בדגם בלמידה פנים אל פנים לבין למידה מקוונת? כיצד ניתן ליישם את המודל בקבוצות לומדים גדולות יותר? באילו דרכים נוספות אפשר להשתמש ביישום זה?

References Eyal, L., Klavir R. & Magid N. (2018). The Forum of Excellent Students: A Model for Cooperative Learning in a Multicultural Environment. In: Shonfeld, M. & Gibson, D. (Eds.) Collaborative Learning in a Global World.  (pp. 211-231).  Australia: Information age publishing. Savery, J. R. (2006). Overview of problem-based learning: definition and distinctions, the interdisciplinary. In Journal of Problem-based learning. Slavin, R. E. (2010). Co-operative learning: what makes group-work work. The nature of learning: Using research to inspire practice, 161-178. Webb, M., & Gibson, D. (2015). Technology enhanced assessment in complex collaborative settings. Education and Information Technologies, 20(4), 675-695.

תודה על ההקשבה! Eyaliat@gmail.com ד"ר ליאת אייל