הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
המאבק לחינוך טוב בישראל
קורס מבוא לפיזיקה נעה מבורך.
מתי"א יחדיו מודל מיטבי לשילוב תלמידים עם סיוע אישי
תחקור והערכת מערכת .
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
מיצוי מצוינות והצטיינות
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
ארועים שהיו ב קלודיה שגיא כנס שנתי בשדה וורבורג
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"זה היה סיפור של חורף" חורף
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
בניית מקביליות ממצולעים
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
"פיתוח והפעלה של תוכניות ( ) לימודים" מיפוי תכני הקורס
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
היחידה למעורבות חברתית
כנס הוקרה למתנדבות/ים התכנית
זו חשיבה שיוצרת פתרונות חדשים. אחרים מכל הפתרונות שאנחנו כבר מכירים.
למידת חקר עבודת חקר – מהי
הכנה לראיון עבודה.
רשות המחקר במכון מופ"ת תשע"ט
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
Engaging the disengaged - PBL
מרכזי למידה ברשת עמל 1 - פיתוח ארגוני
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
סדנת סימולציה בחינוך בנושא מיומנויות תקשורת במצבי קונפליקט בחינוך
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
Rachel Greenwald, Tali Heiman (The Open University of Israel)
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
עבור גננות מתמחות בהוראה
מקורות מתכלים ומתחדשים
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
נושא השיעור לו- ו...לא נשמעות זהה אבל נכתבות שונה. ובעלות משמעות שונה
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
תמליל מצגת:

הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט, בי'ס ברנקו וייס, בית שמש

סינגור עצמי היא הפעולה שבה האדם מדבר בעד עצמו, ומייצג את האינטרסים האישיים שלו, הוא מגן על זכויותיו ומבטיח שיסופקו לו השירותים המתאימים.

סינגור עצמי ללקויי למידה תהליך שבו תלמיד (או מבוגר) עם לקויי למידה לומד להכיר את רכיבי הלקות שלו (נקודות חוזק ונקודות חולשה), יודע לתאר אותם לאחרים "רלוונטיים" באופן נכון וברור, מכיר את זכויותיו בתוקף החוק ויודע לדרוש אותן באופן אסרטיבי אך נעים.

מדוע צריך להנחות תלמידים עם לקויי למידה לסנגר על עצמם? האופי הכרוני של הלקות האופי הסמוי של הלקות קשיים בפרגמאטיקה של השפה אי הכרה בנקודות חוזק ובצרכים מיוחדים סגנון התמודדות פסיבי הערכה עצמית נמוכה

דוגמא של דר' לאה קוזמינסקי: המורה נותן הנחיות בעל פה לכתיבת עבודת סיכום. התלמיד עם ליקוי הלמידה מתקשה לזכור את כל ההנחיות הוא פונה אל המורה בבקשה להתאמת ההנחיות לצרכים הייחודיים שלו.

אני רוצה להיות בטוח שאני אעשה את העבודה על פי ההנחיות שלך, אבל קשה לי לזכור הנחיות בעל פה. האם תוכל לכתוב לי את ההנחיות לכתיבת העבודה כך שאוכל לחזור ולהסתכל עליהן בבית. משפט עם מסר חיובי הבעיה מה מבקש

מודל ההפעלה פרויקט משותף של מטח ושל שפ"י- שירות פסיכולוגי ייעוצי מופעל בבתי ספר על ידי יועצים חינוכיים משתתפים- 29 בתי ספר, 37 כיתות, 413 תלמידים מחוז הדרום- אשקלון, אשדוד, קרית גת, באר שבע ,נתיבות, דימונה, ערד, מגזר בדואי- כסייפה, רהט מחוז ירושלים- בית שמש, מבשרת ציון, מעלה האדומים, ירושלים

לווי מקצועי השתלמויות לצוות המפעיל את הקורס- 56 שעות: 28 שעות מפגשי פנים אל פנים 28 שעות וירטואליות תמיכה וירטואלית- באמצעות חדר המורים שבאתר ייעוץ מקצועי- דר' לאה קוזמינסקי דר' ורדה שרוני יועצים בכירים בשפ'י

מודל ההפעלה: קורס שנתי הכולל: פגישה אחת לשבוע, בדרך כלל בחדר המחשבים מענה וירטואלי לתלמידים בשעות שלאחר הלימודים פגישות פנים אל פנים בין התלמידים ליועצת/מורה לסיום: פגישה להפעלת סינגור עצמי של תלמיד בקורס לבין מורה שנבחר על ידו

היכרות עם המחשב – בדיקת הכלי תהליך העבודה: היכרות עם המחשב – בדיקת הכלי מודעות לעצמי- היכרות עם תכונות לא רצויות, קשיים או לקויות. חקר אישי על לקויות למידה התמודדות עם בעיות אישיות: הצקות, עוולות… לקראת סינגור עצמי- ניתוח אירועים פיקטיביים. הבניית הסינגור- תרגול ואימון (ניתוח מקרים אישיים). יישום- הפעלת הסינגור העצמי. משוב

הגורמים המסייעים קשר אישי עם המנחה. יצירת אווירה בטוחה בקבוצה. כללי משמעת ברורים- כבוד לזולת, סודיות. התייחסות אישית של כל חברי הקבוצה לנכתב. התייחסות אישית של המנחה לתלמיד, בשיחה או בכתיבה. האינטראקציה עם המחשב- צליל, צבע, אייקונים. יצירת מקום שמקבל ומאזין לתלמיד, ולבעיותיו. קבלת כלים שעוזרים וניתנים ליישום.

הכרות עם תכונות לא רצויות, קשיים או לקויות.

התייחסות החברים לבעיה

התמודדות עם בעיות אישיות: הצקות, עוולות…

עוול שקרה לי

עוול שעשו לי- ודרך התמודדות

עוול שעשו לי

התייחסות החברים

תגובות החברים

התייחסות נוספת לאותו מקרה

ניתוח אירועים פיקטיביים:

התלמידים גם מפרגנים

הבניית הסינגור- תרגול ואימון (ניתוח מקרים אישיים):

יישום: פיתרון - בעזרת הסינגור

נקודות לציון: הרחבת הפרוייקט: 6 כיתות תשס'ד –פיילוט 37 כיתות בתשס'ה לווי מחקרי: הערכת הפרוייקט במסגרת עבודת M.A של אפרת עמנואלי ממטח בהנחיית פרו' מלכה מרגלית לאור ממצאי המחקר ומשוב מהשטח ייבחנו אפשרויות ההרחבה לבתי ספר נוספים ואוכלוסיות נוספות.

למידע נוסף ניתן לפנות אל: דינה סלע, מטח 0544-646044 Dina_s@cet.ac.il