יום הזיכרון לשואה ולגבורה

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
יש לענות על שאלה 1 מתוך שלוש
5 גורמים בהתנהגות האנושית הגורמים לכך שרוב הפרויקטים עדין נכשלים
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
וברית הדמים של משפחות הראל מתלפיות תרצה ארגמן
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
מבצע חטיפת אייכמן לכידת אדולף אייכמן הייתה פעולה שהוציא לפועל בארגנטינה המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים במאי 1960. אייכמן היה המארגן הראשי של השמדת יהודי.
מה שלא סיפרו לנו על השואה ועל חלקה של הסוכנות היהודית
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
10 טיפים לסוף שנה לחסכון במס
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
כמו שהמנהלים אוהבים לומר:
עבודה בספרות – "יומנו של חנון"
26/12/17.
אז הרבה אנרגיות, מצב-רוח טוב ורוח תחרותית יתרמו להצלחת הפעילות.
יהי X משתנה מקרי חיובי. אזי
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
סינמטק 1+1 הסבר מימוש הטבה באתר.
מיום העצמאות לחג השבועות
אימפריאליסט אירופי באפריקה, 1910
מלחמת העולם השנייה: שלב א
פינוק מסביב לעולם מחזות זמר הסבר הזמנה ומימוש.
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
מצגת בנושא זיהוי נגדים בשיעור זה נלמד כיצד מזהים את התנגדותו של הנגד ואת מידת הדיוק שלו. שני הצבעים השמאליים( א, ב ) נקראות "הספרות המשמעותיות" והן מציינות.
היחידה למעורבות חברתית
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
יצחק רבין מדינאי ואיש צבא, רמטכ"ל צה"ל במלחמת ששת הימים,
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
Entity Relationship Diagram – ERD
"הפתרון הסופי" חלק ג' וועדת ואנזה 1942
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
לנצח אזכור... תמונות מגרמניה ערב יום הזיכרון לשואה והגבורה 2005
תיארוך בעזרת פחמן 14 קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי;
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
"דין נצרים כדין נגבה ותל אביב, פינוי נצרים רק יעודד את הטרור ויגביר את הלחץ עלינו" (אריאל שרון, ראש הממשלה בדברים שנשא בכינוס השנתי של איפא"ק, מעריב,
מפריז לאושוויץ סיפור המתחיל בגירוש יהודי פריז לאושוויץ, דרך מחנה המעבר בדראנסי ותחנת הרכבת בבוביני ומסתיים בהענקת אות חסידי אומות עולם.
CLI vs GUI.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
אסתמה ASTHMA.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
חכמה לזה... שנופלים וקמים, נכשלים ומתחילים מחדש,
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
התחממות של כדור הארץ סרטון.
תוכן ועיצוב אלכס בקרמן ונעם ליפשיץ
לבית: המשיכו וקראו עד סוף פרק א' נושא תנועה.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
הסיור הלימודי ברמת הנדיב
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
פריודיזציה באימון אתלטים צעירים אתלטיקה קלה
כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ
תמליל מצגת:

יום הזיכרון לשואה ולגבורה דילמות מוסריות חטיבת זאב, שכבה ט', תש"ע

רקע כאשר אנחנו עוסקים בדילמות מוסריות בזמן השואה, חשוב מאוד לזכור שהמציאות במחנות לא הייתה נורמאלית והייתה שונה מאוד מהחיים שאנחנו מכירים היום.

החיים במחנות בניגוד לגטו, לא גרו האסירים עם בני משפחותיהם. החיים היו חיים של בדידות, חוסר וודאות, ללא ידיעת תאריך השחרור. לא היו מוסדות חינוך, תרבות או בית חולים. האוכל היה במשורה ולעיתים, כעונש – אף נמנע מהם. תנאי המגורים – קסרקטינים ארוכים עם מיטות ושירותים נפרדים בתנאים לא אנושיים. בגדים מינימאליים שלא הספיקו לחורפים הקרים. המחנות שימשו כאמצעי חיסול. מחנות הריכוז שימשו כמקור כוח עבודה זול וכאמצעי טרור נגד האוכלוסייה.

דילמה ראשונה אסירה ממחנה ריכוז מסוים נרדמה בשדה בזמן העבודה, והמשגיח לא ראה זאת. כשהתעוררה חופשייה, התחילה לרוץ בכל כוחותיה, כדי להצטרף לקבוצתה לפני הכניסה למחנה. במחנה הייתה אחותה הצעירה ממנה, שעליה השגיחה. רק היא נותרה מכל משפחתה. היא רצה, נעצרה ושקלה: אולי לרוץ לכיוון השני?

דילמה שנייה לאחד האסירים התגלה במקרה כי שכנו לדרגש מתכנן בריחה. האסיר יודע, כי בריחה מוצלחת מסכנת חייהם של כל תושבי הצריף. האסיר מזהיר את חברו ומנסה לשכנעו שלא לברוח אך ללא הצלחה. האם על האסיר היודע אודות התוכנית להלשין לגרמנים או לא? האם עליו להלשין בפני חבריו לצריף או לא?

דילמה שלישית מרים, נערה בת 16, הובאה למחנה יחד עם הוריה, והיא רוצה להצילם בכל מחיר. המפקד הגרמני מציע לה "עסקה": תמורת חיי ההורים שלה עליה לקבל משרה של מלשינה. האם עליה להסכים?

דילמה רביעית שמעון הגיע למחנה העבודה יחד עם אחיו הצעיר ממנו ועם חברו הטוב ביותר. הם הצליחו להגניב לתוך המחנה קצת כסף ובעזרתו קנו לחם אצל הפולנים. הכסף אזל ובחורף פרצה מגיפת טיפוס קשה. לשמעון נותר סכום כסף קטן והיה עליו להחליט: האם למסור את הלחם שקנה לאחיו הצעיר ולחברו באופן שווה או רק לאחד מהם? האם לשמור את כל הלחם לעצמו? מה עליו לעשות?

האם אנו רשאים לשפוט את מעשי היהודים במחנות הריכוז? האם ניתן להבין מה עבר עליהם? האם יש צודק ולא צודק?