המוקד לביטחון תזונתי.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
Advertisements

הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
אבחון סביבה ומדיניות אוביסוגניים בגני ילדים
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ככלי להערכת שווי החברה
פסיכולוגיה חברתית.
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
בקשות לגילוי מרצון איך? מי? מתי? מסלול אנונימי עד בלבד!!!
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
10 טיפים לסוף שנה לחסכון במס
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
מנהיג ומנהיגות בחנוכה.
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
ייחוד העיסוק בעבודה סוציאלית
26/12/17.
הדרישה לדמוקרטיה והקמת המפלגות
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
דו"ח רווח והפסד ומדדים שיעור 3 ד"ר רוני קליין
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
לעיצוב עמדתנו במאבק החברתי-כלכלי "המאבק על הבית"
יתוש הטיגריס האסייני דר' גיל סתיו, יועץ אנטומולוגי טל ויינברג, ניטורים שרותי אקולוגיה.
אנזימים פעילות ביולוגית אנזימים בתעשייה מילון מושגים
היחידה למעורבות חברתית
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
Lean דני חייט MSM.
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
פסיכולוגיה תשע"ו שאלון שאינו ברפורמה ושאלון שברפורמה
פרויקט מחיר למשתכן – ראש העין
איך אפשר לייצר ללא מלאי באופן כלכלי?
תפקידי התקשורת הצעה נערך על ידי מורי היל"ה במחוז צפון
שלטון במדינת ישראל.
יום עיון, לשכות המסחר , איתן גרנות net
מי רוצה להיות מיליונר 2? 15 $1 Million 14 $500,000
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פסיכולוגיה חברתית.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
המהפכה התעשייתית מתוך: ויקיפדיה עיר תעשייה, גרמניה, 1881.
CLI vs GUI.
העליות לארץ ישראל.
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
השלכות כלכליות של גירושין - מבט השוואתי
בטיחות אש - תמונת מצב 24 יוני 2018.
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
ציון לוי מנהל אגף פרישה וגמלאות
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ
חיילים משוחררים קישורים חשוב לדעת!.
תמליל מצגת:

המוקד לביטחון תזונתי

ביטחון תזונתי- הגדרות " בטחון תזונתי מוגדר כיכולתו של אדם לספק מזון, לו ולמשפחתו, בכמות ובאיכות מתאימים ומספיקים, באורח סדיר ובדרכים מקובלות חברתית. " דרכים מקובלות = רכישת המזון הנדרש ולא, למשל, קבלת מזון מגופים פילנתרופיים או איסוף תרומות וקבצנות. כמות מספקת = מזון המאפשר חיים פעילים ובריאים ומיצוי של פוטנציאל התפתחותי.

תופעות חוסר הביטחון התזונתי - ב-5 השנים האחרונות גדל שיעור הנזקקים המבקשים תמיכה מעמותות פי 3. מחציתם מדווחים כי אין להם ולמשפחתם את המזון המינימלי הדרוש לקיום בסיסי וזאת אף לאחר הסיוע המתקבל בעמותות המזון. - 40% אוכלים ארוחה בשרית אחת בשבוע ו62% נאלצים לוותר על ארוחות בגלל מצבם הכלכלי (דו"ח העוני האלטרנטיבי 2009, לתת). - משנת 2006 משתקפת עלייה של 59% בשיעור העובדים מקרב מקבלי הסיוע.

תופעות חוסר הביטחון התזונתי- המשך אחד מכל חמישה אנשים בישראל סובל מחוסר בטחון תזונתי- מדובר במעל למיליון וחצי אנשים. (האתר של המוקד לביטחון תזונתי) שיעוור הסובלים מחוסר בטחון תזונתי ו/או מסממני רעב, בישראל (כ- 20%) כפול מאשר בארצות. (כ- 10%): (האתר למוקד לביטחון תזונתי)

אחת המטרות העיקריות של המוקד לשנת 2010 היא רפורמה בחוק ההזנה

חוק ההזנה- החוק הקיים בשנת 2003 הוצעה הצעת חוק, אשר מטרתה לספק ארוחה יומית לכלל ילדי ישראל. בפועל, בשנת 2004 חוקק חוק ההזנה, השונה במימדיו מהחוק המקורי שהוצע. החוק מותנה בקיום יום לימודים ארוך בבית הספר והוא מופנה רק לבתי הספר האחת המטרות העיקריות של המוקד לשנת 2010 היא לבצע חקיקה מחדש של חוק ההזנה יסודיים - למעשה מפעל ההזנה אינו אוניברסאלי מפעל ההזנה ממומן על-ידי המדינה, הרשויות המקומיות ותשלום פרוגרסיבי של ההורים. החוק הקיים לא מתייחס למצב התברואתי בו מוגש המזון ולא להרכב התזונתי. קיים פער ניכר בין מספר התלמידים המוכרים כזכאים ובין הזוכים להזנה בפועל, דבר הנובע מחוסר יכולת של ההורים והרשויות לעמוד בתשלומים.

חוק ההזנה- מטרות המאבק תוכנית אוניברסאלית שתבטיח הזנה לכל הילדים במערכת החינוך, בכל ימי הלימודים. תשלום פרוגרסיבי באחריות המדינה - ההורים והרשויות באשכולות הנמוכים לא ישלמו. מעורבות ההורים והקהילה להתאמה תרבותית של המזון. הכנה והגשת המזון תעשה תחת פיקוח תברואתי תוך הקפדה על ערכים תזונתיים.

אנו דורשים מהמדינה לקחת אחריות לביטחון התזונתי של אזרחיה!!