נושא העיסוק בנושא החשוב אתיקה מקצועית של עובדי החינוך גבר מאוד מאז גובשה האמנה לזכויות הילד באום. השאלה האם צריך קוד אתי מהתפיסה שהילדים זכאים לקבל טיפול.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ככלי להערכת שווי החברה
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
תחקור והערכת מערכת .
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
ייחוד העיסוק בעבודה סוציאלית
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
26/12/17.
אז הרבה אנרגיות, מצב-רוח טוב ורוח תחרותית יתרמו להצלחת הפעילות.
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
קורס ניהול ידע מפגש 3 - פורטלים 2know.kmrom.com.
מבט על פעילות ועדת האתיקה המקצועית
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
דתיים וחילונים בישראל מיהו יהודי? מיהו דתי? מיהו חילוני?
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
פיתוח מערכת מידע איך ???.
המוקד לביטחון תזונתי.
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
Engaging the disengaged - PBL
מרכזי למידה ברשת עמל 1 - פיתוח ארגוני
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
פסיכולוגיה חברתית.
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
מבוסס על גירסת הדמו של המשחק הרישמי -
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
דוגמאות לפתרונות דידאקטיים הרצאה בהשתלמות אורנים 2009 פרנסיס דרקסלר
התנועה הציונית – התמסדות ופריצת דרך מדינית
אוריינות ליקט וערך: שמואל כהן.
אם אתה מצגת זו חיונית עבורך... מנכ"ל שכיר מעסיק עובדים
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות ליטיגציה ותובענות ייצוגיות
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
מודל ניהול פרסום.
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
חיילים משוחררים קישורים חשוב לדעת!.
תמליל מצגת:

נושא העיסוק בנושא החשוב אתיקה מקצועית של עובדי החינוך גבר מאוד מאז גובשה האמנה לזכויות הילד באום. השאלה האם צריך קוד אתי מהתפיסה שהילדים זכאים לקבל טיפול מקצועי ומוסרי ? חיזוק לתפיסה זו ניתן למצוא בעקרונות שגובשו בשנת 2004 ע " י האיחוד האירופי, למתן הכרה של " מקצוע מוסדר " על ידי מוסדות הקהילה לעיסוק מקצועי כלשהו. במסמך שמטרתו להסדיר את המעבר של בעלי מקצוע ממדינה למדינה ברחבי האיחוד האירופי, נקבעו כללים מחייבים אשר על בסיסם תכיר הקהילה במקצוע הממלא אחר התנאים אלה. המסמך נקרא " qualifications Directive on the recognition of Professional ' " נושא העיסוק בנושא החשוב אתיקה מקצועית של עובדי החינוך גבר מאוד מאז גובשה האמנה לזכויות הילד באום. השאלה האם צריך קוד אתי מהתפיסה שהילדים זכאים לקבל טיפול מקצועי ומוסרי ? חיזוק לתפיסה זו ניתן למצוא בעקרונות שגובשו בשנת 2004 ע " י האיחוד האירופי, למתן הכרה של " מקצוע מוסדר " על ידי מוסדות הקהילה לעיסוק מקצועי כלשהו. במסמך שמטרתו להסדיר את המעבר של בעלי מקצוע ממדינה למדינה ברחבי האיחוד האירופי, נקבעו כללים מחייבים אשר על בסיסם תכיר הקהילה במקצוע הממלא אחר התנאים אלה. המסמך נקרא " qualifications Directive on the recognition of Professional ' " מי מפחד מאתיקה מקצועית – העובדים החינוכיים - טיפוליים עצמם או המתנגדים לפרופסיונליצזיה שלהם ?

מה כוללת בתוכה הפרופסיה ? 1. הפרופסיה צריכה לכלול גוף ידע מוגדר וספציפי 2. צריכה להתאפיין בקיומה של אוטונומיה בקבלת החלטות מקצועיות 3. לעוסקים בה יש מחויבות לקריירה פרופסיונלית לטווח הרחוק. 4. פרופסיה פועלת כארגון מקצועי אוטונומי. 5. הפרופסיה פועלת כקהילה בעלת " תרבות משנה משלה. מזה פרופסיה ? תפיסה המגדירה פרופסיה בתור תחום עיסוק ייחודי, המבוסס על גוף ידע תיאורטי וכן על מיומנויות וטכניקות מתאימות. אלו נרכשים בהכשרה ממושכת, המשלבת לימודים תיאורטיים + התנסות מעשית

מי לדעתכם יכול להיכלל בארגון מקצועי של עבודה חינוכית טיפולית ? המונח " עבודה חינוכית טיפולית " משמש בעבודה זו כמושג - על הכולל את כל סוגי הפעילויות המקצועיות בתחום העבודה עם ילדים ונוער בפנימיות או בשירותים קהילתיים יש הרואים גם את תחומי העבודה עם נוער בחינוך הבלתי פורמאלי או פעילויות הנתפסות כחינוך בעל ממד חברתי, כחלק משדה מקצועי זה במדינות שונות נתפס העיסוק החינוך – סוציאלי כמי שמטפל גם באוכלוסיות נוספות כגון : בעלי מוגבלויות שכליות, נכים, קשישים

מהו קוד אתיקה ? קוד אתיקה מתאר את הסטנדרטים של התנהגות המצופים בקבוצת האנשים שאליהם הוא מתייחס. קודים של אתיקה נתפסים כאחד הביטויים של המקצוע. אנשים שמעצבים את המקצוע נמצאים לעתים קרובות במעמד של כוח – אולי בשל הידע המקצועי שלהם, או שהמקצוע שלהם קיבל סמכות מתוקף החוק. הלקוחות שאותם אנשי מקצוע משרתים תלויים ביכולתם המקצועי ובהגינותם של אלו, והם מצופים להקדיש עצמם לסיפוק צורכי לקוחותיהם ולא לנצל את הכוח שמעמדם המקצועי מקנה להם. מדוע יש צורך בקודים של אתיקה ? 1. קודים מגדירים את המטרות הכוללות של המקצוע, את האידאלים שאליהם שואפים מחנכים ומטפלים בילדים. 2. קודים יכולים לתאר נורמות טיפול איכותי בילדים ובני נוער מעל למינימום המקובל 3. קודים קובעים את הסטנדרטים המינימליים להתנהגות הנחשבת כמקובלים, ובכך מגדירים את הכבול המפריד בין תפקוד נורמטיבי לתפקוד לקוי. 4. התהליך של גיבוש למידת קודים של אתיקה לכך שאנשים שמחנכים ילדים ובני נוער ומטפלים בהם כי יש לנמק את מטרותיהם המקצועיות

מדוע יש צורך בקודים של אתיקה ? 1. קודים מגדירים את המטרות הכוללות של המקצוע, את האידאלים שאליהם שואפים מחנכים ומטפלים בילדים. 2. קודים יכולים לתאר נורמות טיפול איכותי בילדים ובני נוער מעל למינימום המקובל 3. קודים קובעים את הסטנדרטים המינימליים להתנהגות הנחשבת כמקובלים, ובכך מגדירים את הכבול המפריד בין תפקוד נורמטיבי לתפקוד לקוי. 4. התהליך של גיבוש למידת קודים של אתיקה לכך שאנשים שמחנכים ילדים ובני נוער ומטפלים בהם כי יש לנמק את מטרותיהם המקצועיות.

סוגיית האתיקה המקצועית ומקומה בתהליך הפרופסיונליזציה 1. המרכיב הראשון רכישת כבודו ואמונו של הציבור הרחב. 2. המרכיב השני עניינו שיפור משמעותי של איכות החינוך וההוראה. 3. המרכיב השלישי עניינו חיזוק יכולת העמידה של המורה כבעל פרופסיה מול ציבור תובעני בתקופה של שחיקה במעמד החינוך והמורה למה חשוב שישראל תהיה חלק מהקוד האתי של הארגון הבינלאומי ? א. רצון להצטרף למגמה בין לאומית של הקהילה המקצועית שאליה אנו משתייכים. ב. רצון להזין את תהליך הפרופסיונליזציה של העובדים החינוכיים - טיפוליים, בפנימייה ובקהילה כאחד. ג. לאחר פרסום קוד אתי לעובדים סוציאליים ב והעיסוק האנטנסיבי של המורים בדרך לגיבוש ואימוץ קוד אתי.

. 7. עקרונות אתיים בין לאומיים עבור עובדים חינוכיים - טיפוליים שעוסקים בחינוך ילדים ובני נוער וטיפול בהם. 1. להעריך ולכבד כל ילד או אדם צעיר 2. לכבד את הקשר של הילד או האדם הצעיר למשפחתו 3. לקדם התפתחות וצמיחה מיטביים של כל ילד או אדם צעיר 4. להתערב באופן פעיל כדי לעזור לילד או אדם צעיר הנמצא במצב משברי 5. להשתמש במידע בצורה נכונה 6. להתנגד בכל עת לכל סוגי אפליה, דיכוי או ניצול של ילדים או בני נוער 7. לשמור על יושר מקצועי.

האם לדעתיכם יש קוד אתי טוב ביותר ? אף אחד מהקודים איננו קוד אידיאלי, לא משום שהם לא הוכנו כראוי, אלא משום שקביעת הסטנדרטים היא תהליך מתמשך שלא מסתיים לעולם. תמיד ישנן דרכים שבהן העובדים החינוכיים – סוציאליים יכולים להשתפר, לא רק בהתנהגותם אלא גם בהבנתם בנוגע לעשייתם המקצועית והאנושית בדרך שבה הם מתארים התנהגות ראויה בקודים האתיים מי האחראי לעריכת קוד אתיקה ? כדי שקוד אתי כלשהו יהיה יעיל, הוא חייב להיות מוסכם על כלל כל העובדים במקצוע. אין לראות קוד אתי רק במערכת חוקים חיצונית שנכפית על ידי אנשים אחרים. עליו להתקבל על ידי אנשי המקצוע כחשיבה פנימית שלהם עצמם. אם הרעיונות שכלולים בקוד האתי אנים מתקבלים בדרך זו, אזי יש צורך בדיונים נוספים, כדי להבטיח שהקוד האתי יוטמע בקרב עובדי הנוער וישקף את מחשבותיהם ומעשיהם.

מהן הבעיות הנוגעות לעריכת קודים של אתיקה ? בעיה עיקרית בעריכת קודים של אתיקה היא הצורך להבטיח שיהיה שימוש זהיר בשפה, על מנת שהניסוחים יבטאו בדיוק את מה שאנשים מתכוונים לומר. לעיתים קרובות מונחים מתאימים כדי לשקף את המושגים שאותם רוצה לבטא, ויש צורך ליצור מונחים או הגדרות חדשים. מה הן הבעיות ביישום קוד אתיקה ? יהא קוד אתיקה טוב ככל שיהיה, הוא יכול לשמש רק כמדריך המסייע לעובדים חינוכיים – טיפוליים ולממונים עליהם למצוא פתרונות לבעיות שאתן הם מתמודדים. כאשר מיישמים את קוד האתי בפועל, כל בעיה שאדם עומד בפניה שונה מעט מבעיות אחרות שאתן הוא התמודד לפני כן. לפיכך לא ניתן וגם לא רצוי לפתור בעיות על ידי התייחסות לקוד האתי כאל " ספר חוקים ".