חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
ועדה חקלאית 2017 חקלאות מנוהלת.
הוראה בעזרת תרשים מארגן
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ככלי להערכת שווי החברה
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
אשף ניהול הדיווח החודשי לרשויות
ניהול מחזור חיים של עובד
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
ארועים שהיו ב קלודיה שגיא כנס שנתי בשדה וורבורג
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
היחידה למעורבות חברתית
כנס לשכת סוכני הביטוח בישראל
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
חיסכון פנסיוני לעצמאים שלי סבן
המוקד לביטחון תזונתי.
קבוצת הבינלאומי דוחות כספיים 30 בספטמבר 2012.
טליה חסין, ליאור קדם-קדיש והילה דולב
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
קבוצת הבינלאומי דוחות כספיים דוחות כספיים ליום אנליסטים.
בינגו על מצוות ה"הקהל".
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
מבחני איתור לנבחרת ישראל הצעירה (מדעים ומתמטיקה) לתלמידי כיתות ז'
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
מצלמות תרמיות אינפרא אדומות לראייה בחושך
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
עבור גננות מתמחות בהוראה
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מודל ניהול פרסום.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
הזכות לפרטיות וביטחון מאת: עומר אלקיים.
הסיור הלימודי ברמת הנדיב
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
ציון לוי מנהל אגף פרישה וגמלאות
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
תמליל מצגת:

חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח סביבות לימודיות מקוונות מנסות לטפל במטרות הלימודיות ולהיות יעילות עצם השמת התלמיד במרכז .(Cicognani, 2000) חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח יום עיון אוניברסיטת חיפה, 25.5.06

מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) הינו ארגון ללא מטרות רווח (מלכ"ר) שנוסד ע"י קרן יד הנדיב ב-1971. מטח פועל מתוך שליחות חברתית לטובת קידום מערכת החינוך בישראל, בדגש על פיתוח תכנים מודפסים ודיגיטאליים למורים ותלמידים, הטמעה של אמצעים וסביבות למידה, הוראה והערכה משולבי טכנולוגיות מתקדמות, המכוונים לשיפור הישגים חינוכיים, תוך יעוץ וליווי מערכות חינוך בתהליכי התחדשות.

רקע בשלוש השנים האחרונות (תשס"ב-תשס"ד), ניכר מיעוט של אחוז הניגשים לבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד (נתוני בחינות הבגרות משרד החינוך, תשס"ד). אחוז זה מתייחס לשיעור התלמידים מכלל הניגשים לבגרות במתמטיקה. התפלגות הניגשים לבגרות במתמטיקה 5יח 4י ח 3יח 14% 22% 64%

מטרות ואוכלוסיית יעד פרויקט נחשון שואף להגדיל את מספר התלמידים המגיעים ללימודים מוגברים במתמטיקה באמצעות חונכות וירטואלית. הטכנולוגיה מאפשרת להגיע לישובים פריפריאליים מרוחקים. הפרויקט מוצע לתלמידים מחטיבות ביניים וחטיבות עליונות, בעלי פוטנציאל ומוטיבציה שזקוקים לתמיכה על מנת להצליח בלימודי 5 יחידות במתמטיקה.

היקף הפעילות הפרויקט החל את פעילותו לפני כ- 4 שנים, עד היום השתתפו בו כ- 1,000 תלמידים מהערים: אילת, באר שבע, עפולה, קריית גת, ירושלים ומודיעין. מס' התלמידים בתשס"ו: 493. מס' החונכים בתשס"ו: 110 (פרח, צה"ל, עתידים וסטודנטים שגויסו ע"י מטח).

(תלמידים, רכז פרויקט מבית הספר) מודל ההפעלה בית-ספרי בי"ס (תלמידים, רכז פרויקט מבית הספר) איתור ציוות והכשרה חומרי למידה מעקב ובקרה מטח חונכים

בפרויקט נחשון החונך "זוכה" ל: חשיפה לטכנולוגיות מתקדמות וחווית למידה שונה. הכשרה מקצועית בתחום המתמטיקה והפדגוגיה של למידה ברשת. ליווי מקצועי ויחס אישי לאורך כל השנה. להיות מדריך מקצועי בעל סמכות וידע, להיות אוזן קשבת, חבר ומודל להזדהות. נוחות וגמישות. להרגיש תורם... החונכות הייתה בשבילי ניסיון טוב. הפרויקט חשוב ואשמח לקחת בו חלק גם בשנה הבאה. גם להיות חלק בפרויקט של מט"ח יכול להיות טוב גם מבחינת ה"רזומה" - למרות שזה נימוק מינורי לעומת הניסיון בחניכה שזה תחום שמעניין אותי בכלל בתור אחד שאולי ירצה לעבוד בתחום קרוב. איתמר אשמח לקחת חלק בפרויקט גם בשנה"ל הבאה וכולי תקווה כי אכן זה יתאפשר. רציתי להודות על הזכות להיות חונכת בפרויקט, נהניתי ולמדתי המון, נחשפתי לדרכי למידה שונות, למקצועיות והכשרה מעולים יעל הפרויקט היה באמת מעל למצופה, הייתה מטרה מוגדרת, הייתה מסגרת מתאימה והיה ניהול פשוט מעולה של הפרויקט ברמה הטכנית. אני אשמח להמשיך גם בשנה הבאה... אופיר

תמצית התוצאות בשנתיים האחרונות האם זה מצליח? תמצית התוצאות בשנתיים האחרונות

תשס"ד (2003-2004) הפרויקט סייע לתלמידי כיתות י"א שהוגדרו כבעלי סיכויים נמוכים להצליח בבחינת הבגרות: רוב התלמידים שהתחילו את הפרויקט עם ציונים נמוכים מ- 70 במחצית א' קיבלו בשאלון הראשון של בחינת הבגרות ציונים של 80 ומעלה. מבין התלמידים שנותרו בפרויקט לאחר תקופת התנסות - 84% התמידו עד סוף השנה. 85% מן התלמידים שבעי רצון מן הפרויקט, מעוניינים להמשיך להשתתף בו בשנה הבאה, וימליצו לחבריהם להשתתף בו.

תשס"ה (2004-2005) הפרויקט סייע לתלמידי כיתות י"ב שהוגדרו כבעלי סיכויים נמוכים להצליח בבחינת הבגרות: מחצית מן התלמידים שהשתתפו בפרויקט זכאים לבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יח"ל. כמעט כולם קיבלו ציונים של 75 ומעלה. סיכויי ההצלחה של הפרויקט גבוהים יותר, כאשר משובצים אליו תלמידים שנבחרים על-ידי מורים שמכירים אותם היטב וכאשר בית-הספר מאפשר לתלמידים להיבחן בשאלון אחד בלבד בשנה.

יעדים להמשך הדרך גידול במספר התלמידים שמשתתפים בפרויקט – עם דגש על פריפריה חברתית וגיאוגרפית. הרחבת הפרויקט גם ל-4 יחידות לימוד – מתוך מטרה לשפר את ההישגים ולהגדיל את הסיכוי להיכנס לפקולטות יוקרתיות באוניברסיטה. הרחבת הפרויקט גם לתחום הפיסיקה הפעלת הפרויקט גם במגזר הערבי – נבדקת אפשרות של גיוס משאבים לצורך הכרות עם מגזר זה, גיוס חונכים מתאימים ותרגום חומרי הלמידה (במידת הצורך). גיוס משאבים להפעלת הפרויקט במודל הנוכחי...

שאלות ?

נספחים

קשר ראשוני בתחילת השנה

התחברות לצרכי התלמיד

התקדמות והצלחה ...

רוצים המשכיות ...

ולסיום ...

חומרי הלמידה במרכז המשאבים

דוח זה מתייחס לפעילות התלמידים עד 6.2.06 פרויקט נחשון - שכבת י' בית ספר תיכון אורט עפולה שם המורה: סרגיי, פתיחה 7.12.05 דוח זה מתייחס לפעילות התלמידים עד 6.2.06 שם התלמיד סה"כ הזמן המצטבר שהתלמיד נכח בסנטרה החל מ-7.12.05 עד 6.2.06 (מספר השיעורים) סה"כ הזמן שהתלמיד נכח בסנטרה החל מ-1.1 עד 6.2 שם החונך הערות החונך תלמיד 1 10h36m (8) ניב כהן אור 050-7311672 הצטרפה לשיעורים החודש, מקיימת את השיעורים מהמחשב של עומרי, זה מכביד קצת על הלמידה, אך מגלה רצון ללמוד ולהתקדם. תלמיד 2 17h29m (12) 11h01m(7) רצינית ופעילה, תורמת לאווירה הלימודית בשיעור תלמיד 3 19h47m(12) 10h36m(8) מגיע באופן קבוע, רציני מאוד ומוכן להתמודד עם כל בעיה תלמיד 4 28h17m(21) 18h26m(15) פעיל ורציני מאוד. תורם הרבה לאווירה בשיעור. תלמיד 5 27h20m(19) 19h56m(14) פעיל, רציני ומקיים שיעורים רבים תלמיד 6 22h09m(16) 18h48m(13) פעיל ורציני, תורם לאווירה מהנה אך יעילה

דוח סיכום מפגש