Engaging the disengaged - PBL Ruthy Salomon, 2015
https://www.youtube.com/watch?v=D-eVF_G_p-Y
The Four Keys to Helping At-Risk Kids LEARN Caring, Sustained Relationships Reachable Goals Realistic, Hopeful Pathways Engaging School Settings http://www.edutopia.org/strategies-help-at-risk-students
מה זה ?PBL ה- P.B.L מתייחס לדגם למידה שבו התלמידים מעצבים, מתכננים ומבצעים פרויקט מורחב, המוביל ליצירת תוצר, המוצג בפני קהל (זה יכול להיות מוצר, חומר כתוב , מיצג, מודל או הצגה).לא התוצר הוא החשוב אלא תהליך הלמידה, הדרך אותה עוברים הלומדים. בבסיס הלמידה בדגם pbl נמצאת התפיסה ,שכל ידע שנבנה ביחד עם התלמידים "למידה קונסטרוקטיביסטית" מתוך התנסות וחקירה אישית ,יישאר במהותו של התלמיד ובהמשך הלמידה ,יהפוך לחלק משמעותי מעולמו וחייו העצמאיים. http://www.youtube.com/watch?v=L_9msqwR48I#t=369
מרכיבים עיקריים של PBL שאלה מניעה POL הצגת תוצר עבודת צוות
1. ממה מתחילים? תוכנית הלימודים הנדרשת והסטנדרטים המחייבים. נושא מסקרן המרתק את המורה: אזורי חוזק או צמיחה. נושא רלוונטי ומעניין לתלמידים: קשור לעולמם, לבני גילם. נושא שמעסיק את הקהילה: בית ספר, שכונה, עיר. אתגרים מהעולם החיצוני: מדינה, תעשיה, חברה, אקטואליה.
2. בניית שאלה מניעה שאלה ש... מערערת אין עליה תשובה ברורה של כן או לא. גם לא למורה מעוררת תמיהה ועניין התשובה עליה לא ניתנת מיידית. התלמידים יחשבו עליה והמורה יחזור אליה בהמשך השיעור https://www.youtube.com/watch?v=XyJ8Atf5L0U
3. איזה תוצרים/פרויקטים אפשריים? בעיה שצריך לפתור (איך לפתור את בעיית הזיהום הסביבתי באזור ביה"ס?) תופעה לחקור ולהסביר (איך מצליחים להישאר על הסקייטבורד?) תכנון מודל (איך תיראה העיר האידיאלית?) החלטה שצריך לקבל (להשקיע במחשבים חדשים או בציוד ספורט?)
Launch with a Bang http://www.youtube.com/watch?v=XqQFKnO8YcE&index=9&list=PLvzOwE5lWqhTHcxb3bucE8losOIlkEWsr&spfreload=10
דוגמה לתוצר השאלה: איך תעוררו מודעות אצל מורים אודות הצורך בהתאמה עבור תלמידים בעלי לקויות למידה? http://www.youtube.com/watch?v=Uq4kovDAmCY
מה מייחד למידה מבוססת פרויקטים? התוצר כמניע את תהליך הלמידה תכנון מהסוף להתחלה שילוב ראש וידיים לכל אורך העבודה תהליכי הערכה ורפלקציה לכל אורך התהליך תוצרים ברמה גבוהה שמוצגים פומבית בפני קהל מרב
http://www.youtube.com/watch?v=0bxKP7n7-As