תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
ועדה חקלאית 2017 חקלאות מנוהלת.
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מתי"א יחדיו מודל מיטבי לשילוב תלמידים עם סיוע אישי
תחקור והערכת מערכת .
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
בניית מקביליות ממצולעים
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
קורס ניהול ידע מפגש 3 - פורטלים 2know.kmrom.com.
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
היחידה למעורבות חברתית
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
המאבק בתחום ההעפלה נתיבי העפלה.
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
המוקד לביטחון תזונתי.
Engaging the disengaged - PBL
מרכזי למידה ברשת עמל 1 - פיתוח ארגוני
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
סדנת סימולציה בחינוך בנושא מיומנויות תקשורת במצבי קונפליקט בחינוך
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
Rachel Greenwald, Tali Heiman (The Open University of Israel)
בטיחות אש - תמונת מצב 24 יוני 2018.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
התנייה אופרנטית כיצד מאמנים כלבי נחייה?
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מודל ניהול פרסום.
מיומנויות תקשורת והקשבה
ניהול הטיפול בכאב במיאלומה נפוצה- כנס עבור מטופלים ומלווים
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
תמליל מצגת:

תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר משרד החינוך תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר שירות פסיכולוגי ייעוצי - היחידה למניעת אלימות

תרשים פעולות למדריך אקלים היכרות פגישת היכרות עם מנהל ביה"ס/ צוות ניהול/ יועצת הצגת התוכנית, חוזה עם המנהל היכרות עם תוכניות קיימות, בדיקה האם קיימים נתונים (אח"מ, מיצ"ב) בדיקה האם קיים תקנון בית ספרי סיור בבית הספר, התבוננות הקמת צוות הקמת צוות אקלים והגדרת הרכבו ותפקידו: הכשרת מורים, יצירת מבנים ארגוניים, בנית מנגנונים לבקרה ומינוי אחראי לכל נושא, טיפול באירועי אלימות הגדרת יעדים (בהתאמה ליעדי המשרד ויעדים המותאמים לבית הספר) תכנים הטמעת חוזר מנכ"ל וחשיפה לחוזר התאמת תקנון בית-ספרי לחוזר מנכ"ל ולתקנון מחוזי אם קיים בנית תכניות התערבות בהתאם לתוצאות מיפוי (אבחון אח"מ, מיצ"ב): יצירת מרחב לדיאלוג (חוזר מנכ"ל חלק א') סמכות ונוכחות מורית, מבוגר משמעותי (חוזר מנכ"ל חלק א') טיפול עם תלמידים מאתגרים עבודה עם הורים תוצרים תוצרים בטווח הארוך:אבחון נוסף – בדיקה האם היתה ירידה במדדי אלימות ועלייה במדדי צרכים תוצרים בטווח הקצר: תקנון מותאם מוכר נאכף באחידות ובעקביות, מבנים ארגוניים, מורה מלווה תלמיד, מורים מקיימים דיאלוג עם תלמידים ומקבלים הדרכה על הדרכה מנגנוני בקרה ומשוב לקיום התוצרים

רשימת פעולות מצופות מבית הספר להטמעת ההנחיות חוזר מנכ"ל רשימת פעולות מצופות מבית הספר להטמעת ההנחיות חוזר מנכ"ל ביצוע שאלון אקלים מיצ"ב או שאלון אח"ם קביעת יעד בתחום של צמצום האלימות: ירידה של 10% במדדי האלימות במיצ"ב קביעת יעד של צמצום היעדרויות תלמידים קביעת ישיבת מועצה פדגוגית להיכרות עם חוזר המנכ"ל החדש התאמת תקנון בית הספר לדרישות חוזר המנכ"ל הצגת התקנון להורים ולתלמידים וחתימה עליו בניית תכנית התערבות לצמצום האלימות המאושרת וחתומה על ידי מפקח בית הספר, תכנית שתכלול מרכיבים של אקלים בטוח לכלל התלמידים, וכן איתור תלמידים מאתגרים ומציאת מענים שייבנו בתהליכי הדרכתם

רשימת פעולות - המשך קיום שיחות משוב עם מורים לגבי יישום החוזר בכיתתם מעקב אחר טיפול בילדים המפרים את כללי המשמעת בבית הספר מעקב אחר טיפול בתלמידים הנפגעים קביעת צוות ניהול / צוות אקלים שיקבל הדרכה בתהליך הקצאת זמן מורה ללמידת נושאי אקלים: ניהול כיתה, סמכות ומנהיגות המורה, טיפול בילדים מאתגרים, מעורבות חברתית ומנהיגות בני נוער.

למודל עבודה מאוסף נושאים מ.ג.ן גבולות מרחב נוכחות לדיאלוג מוגנות מורית אמנה אקלים למידה ילדים מאתגרים מעורבות הורים מעורבות חברתית דיאלוג מורה תלמיד

מכלול ההיבטים של התכנית ממוקד בבעיה פרואקטיבי ריאקטיבי תשתיתי – צריך להפוך לחלק מהשגרה

מ נ ה י ג ו ת

ארגון, מורים, תלמידים = א.מ.ת מ.ג.ן ארגון מורים תלמידים ארגון, מורים, תלמידים = א.מ.ת

מרחב לדיאלוג גבולות נוכחות רמת ארגון רמת מורים רמת תלמידים קיומם של מבנים המאפשרים דיאלוג כגון שעות פרטניות, פינות מתאימות לשיחה, השתלמויות קיומו של תקנון ומבנים ארגוניים ליישומו מבנים ארגוניים המגבירים את הנוכחות האקטיבית של המורה תוך זיהוי מצבים בעיתיים. רמת מורים דיאלוג בין מנהל למורים ובין המורים לבין עצמם. המורה כאחראי לדיאלוג. הדרכה על הדרכה תפקיד, אחריות להציב גבולות לאחרים ולעצמי. מודלינג של מבוגר עקבי ובעצמו מקיים אחר הגבולות הגברת המודעות לצורך בנוכחות והבנה של מרכיבי הנוכחות וביטוייה היישומיים בחיי ביה"ס רמת תלמידים קיומן של שיחות אישיות פרטניות ברמות שונות. שיחות בכתות/ קבוצות. פורומים מנוהלים ע"י תלמידים שותפות בקביעת חוקים. האם החוקים תורמים לתחושת מוגנות? פיתוח מודעות לנוכחות משמעותית של תלמידים בכל המישורים (לימודי חברתי התנהגותי) עידוד התלמידים למעורבות ונוכחות.

תודה על ההקשבה

מודל הטווח המלא של המנהיגות (ברוס אבוליו) פסיבי אפקטיבי לא אפקטיבי אקטיבי מודל לחיקוי II הנעה השראתית IM אתגור אינטלקטואלי IS התייחסות אינדיבדואלית IC תגמול בונה CR מנהיגות מתקנת אקטיבית MBE-A פסיבית MBE-P "שב ואל תעשה" LF מודל הטווח המלא של המנהיגות (ברוס אבוליו)

פתיחת מרחב לדיאלוג חיפוש ויצירת הזדמנויות ליצירת קשר משמעותי עם תלמידים, מורים ובנית קשר המבוסס על אמון עם הורים. סוגים שונים של שיחות: שיחה אישית, שיחה הממוקדת בבעיה ושיחה ממשמעת על ידי יישום טכניקות שונות כמו חקר מוקיר, אימון, דיאלוג הומניסטי, דו שיח מתכוון וגישור. הערכה ובקרה ע"פ סרגל המנהיגות: ככל שמורה יזום יותר שיחות שמטרתן קרבה והעצמה, יהיה פחות זקוק לשיחות משמעת ויצליח להשפיע באופן אקטיבי ואפקטיבי.

מטרות סוגי תקשורת דיאלוג מקרב דיאלוג מאתגר דיאלוג של פתרון בעיות דיאלוג של גבולות מטרות ליצור קרבה ומחויבות אישית לילד לשפר משמעותית את ביצועיהם והישגיהם בתחום חיים ניבחר. לפתור בעיה לעצור התנהגות ולשים גבולות מאפיינים -תשומת לב מירבית -חשוב ואיכפת מה האחר מרגיש -מאמץ כן להבין ולא "לוותר" עליו -מדריך את התלמיד לראות תמונה עתידית רצויה -מכוון לגילוי העוצמות שלו -שאילת שאלות מאתגרות -מופעלת במצבי דילמה או במצב שלצד אחד יש קושי הנובע מהתנהגות השני -תקשורת שוויונית -"בעל" הבעיה- מזמן את השיחה -מופעלת כאשר האדם הפגין בעיה התנהגותית ועבר באופן ברור על הכללים והחוקים -שיחה ברמה לא שוויונית העמדה: תקיפה, אסרטיבית וסמכותית. תנאים -עמדה רכה, מתעניינת ומאפשרת -הקשבה אקטיבית, לא שיפוטית ולא ביקורתית -אין הטפת מוסר ואין אמת אובייקטיבית -אין צורך לפתור את הבעיה -ההרגשה תשתפר כאשר הצד השני יחוש שמבינים אותו -התחום שבו הדיאלוג מתמקד נבחר ע"י התלמיד כתחום שבו הוא רוצה להשתפר -הגדרת חלום- ובנית תכנית פעולה -"מחנה אימונים": תמיכה, משוב, חיזוק שרירים רפויים -להתמקד בקושי אחד בלבד. להתחיל בהגדרת הקושי, הבעיה. -להעלות מגוון הצעות לפתרון ולבחור פתרון המתקבל על דעת שני הצדדים. -להחליט מה יקרה אם הפתרון לא יעבוד. -תקשורת קצרה, עניינית. להימנע מהבעה רגשית מוגזמת (הרגש בשליטה!) -המבוגר שם את הגבול, קובע את הסנקציות -לתת זמן לשמוע את הצד של הילד -הדיאלוג והסנקציה "סוגרים" את הסיפור. (לא לגרור כעס לעתיד) -להתמקד באירוע ולא באופיו של הילד

גבולות תשתית של תקנון/ אמנה ויישום של חוקי התקנון בחיי היומיום בבית הספר תוך עקביות, אחידות, הערכה והתאמת התקנון לצורכי בית הספר. יישום גבולות תוך מניעת הסלמה. הערכה ובקרה על פי סרגל המנהיגות: שיתוף קהילת ביה"ס בקבלת החלטות תיצור מוטיבציה גבוהה יותר ליישום

נוכחות לנוכחות שני מימדים עיקריים: פיסית ורגשית. שני מימדים אלו מעבירים את המסר לתלמיד: "לא מוותרים לך ולא מוותרים עליך!" נוכחות פיסית: השגחה, זמינות ונגישות נוכחות רגשית: גילויים של אכפתיות והתעניינות אישית, "אני שם בשבילך כשתצטרך אותי" הערכה ובקרה על פי סרגל המנהיגות: ככל שהנוכחות תהיה יותר משמעותית ותבטא קרבה היא תוכל לכלול פחות מרכיבים של נוכחות פיסית, השגחה והרתעה