חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
מובילת חדשנות מחוז מרכז
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ככלי להערכת שווי החברה
הרצאה בסמינר לוח העברי וזמני היום בהלכה
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
בניית מקביליות ממצולעים
אז הרבה אנרגיות, מצב-רוח טוב ורוח תחרותית יתרמו להצלחת הפעילות.
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
ריבועי קסם סוגים שונים של ריבועי קסם ומה מסתתר בהם
השתלמות מורים לפיזיקה בראשית דרכם יום רביעי 03 דצמבר 2008
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
קבוצת הבינלאומי דוחות כספיים מרס 2013 אנליסטים.
לשכת סוכני הביטוח – הקמת אתר אינטרנט מקצועי לכל סוכן ביטוח בלשכה
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
התורשה במהלך הדורות.
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"

סטטיסטיקה טווח נתונים ומדדי מרכז.
המוקד לביטחון תזונתי.
אנרגיה בקצב הכימיה פרק ג
מה ניתן ללמוד ממתמטיקאים על הוראת גיאומטריה בבית-ספר יסודי
רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
פתרון של מערכת משוואות לינארית
קבוצת הבינלאומי דוחות כספיים 30 בספטמבר 2012.
Engaging the disengaged - PBL
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
תרומת הטכנולוגיה לטיפול בתפיסות שגויות בגאומטריה
עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פתרונות בית חכם מבית Smart-On
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
Solving Simultaneous Linear Equations Using GPU
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
סיעות במערכת החינוך.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
מערכת שיווק רב ערוצית לעולם הקמעונאות
הטיעון כמרכיב באוריינות מדעית
שילוב טכנולוגיות בהוראת הכימיה – אתגרים ותפיסות של מורים ותלמידים
אוריינות ליקט וערך: שמואל כהן.
קורס: מקצועית א' קרנות נאמנות מבדק 3
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מודל ניהול פרסום.
מחפשים את המטמון אנרגיה גרעינית וקרינה גרעינית
המושג ההלכתי – שעה זמנית
תמליל מצגת:

חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם? הכנס הארצי של החינוך המתמטי בבית הספר היסודי "גאומטריה מזוויות שונות"   חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם? יערית חן מורה, רכזת ומדריכה למתמטיקה מחוז מרכז 3.7.2013 מרכז הכנסים בשפיים

האם קיים קשר בין שטחים והיקפים? הצגת הפעילות המוצעת שילוב מחשב בהוראת המתמטיקה ושימוש באמצעי המחשה הנושא בתוכנית הלימודים תפיסות שגויות במתמטיקה יערית חן, מורה רכזת ומדריכה למתמטיקה – מחוז מרכז

האם קיים קשר בין שטחים והיקפים? לאחר מכן הוצג מבנה זה. גם במקרה זה התלמידים התבקשו לשער מה יקרה להיקף המצולע כאשר נוסיף לו יחידת שטח אחת. המבנה הנ"ל הוצג לתלמידים בשיעור. התלמידים התבקשו לשער מה יקרה להיקף המצולע כאשר נוסיף לו יחידת שטח אחת. יערית חן, מורה רכזת ומדריכה למתמטיקה – מחוז מרכז

יערית חן, מורה רכזת ומדריכה למתמטיקה – מחוז מרכז מהלך הפעילות אוכלוסיית יעד: כיתות ב'-ד' מטרת השיעור: התלמידים יבינו שהגדלת שטח מצולע אינה בהכרח מגדילה את היקפו. מהלך השיעור:  הצגת סיטואצית הפתיחה על הלוח: מורה תציג על הלוח באמצעות היישומון http://www.excellence.org.il/_Uploads/84564.swf . התלמידים יתנסו ביישומון ובאמצעי המחשה – ריבועי מנייה.   הצעות למשימת סיכום: שרטטו מצולע. הוסיפו לו בכל פעם יחידת שטח, כך שההיקף יגדל/ יקטן ולא ישתנה. שרטטו מצולע. הורידו לו יחידת שטח, כך שההיקף יגדל/ יקטן ולא ישתנה. יערית חן, מורה רכזת ומדריכה למתמטיקה – מחוז מרכז

הנושא בתוכנית הלימודים אחת המטרות של לימודי הגיאומטריה בבית הספר היסודי הנה טיפוח תובנה גיאומטרית הכוללת, בין היתר, יכולת חקירת הצורות, תכונותיהן והיחסים ביניהן (תכנית הלימודים, עמוד 8-9(. מטרות שליטה ויכולת ביצוע כיתה ב' התלמידים ייווכחו על ידי פעילויות שונות, כי צורות שוות שטח אינן בהכרח שוות היקף (עמ' 47). מדידת שטח של מלבן ושל צורות המורכבות ממלבנים; ביצוע פעילויות הקשורות בשטחים ובהיקפים של צורות ללא שימוש בנוסחאות (עמ' 95). כיתה ד' הנוסחה לחישוב שטח המלבן תתבסס על משמעות השטח כמספר ריבועי היחידה המכסים את המלבן (עמ' 92). מציאת היקף של צורות על ידי ספירת יחידות אורך. הבחנה אינטואיטיבית בין שטח להיקף ובין יחידות שטח ליחידות אורך (עמ' 52). יערית חן, מורה רכזת ומדריכה למתמטיקה – מחוז מרכז

יערית חן, מורה, רכזת ומדריכה – מחוז מרכז תפיסות שגויות סיבות להיווצרות תפיסות שגויות תפיסות שגויות/מוטעות מושרשות פעמים רבות בניסיונם הקודם של התלמידים ביישום אסטרטגיה המתאימה בהקשר אחד אך לא בהקשר אחר (Nesher, 1987). תופעה זו מכונה 'העברה שלילית'. לתלמידים רבים ראיה מוגבלת הנובעת בחלקה ממושגים לא מושלמים שיש להם, ובשל החיסרון בידע פורמאלי במתמטיקה ובגיאומטריה. במתמטיקה קיימים מנגנוני חשיבה הנחשבים למקורן של חלק מהתפיסות המוטעות. אחד ממנגנונים אלה הוא הכללת יתר של חוקיות או חוק, (למשל, "כפל תמיד מגדיל"), מגנון נוסף - השפעות פרצפטואליות (תפיסתיות) לדוגמה: "ריבוע שעומד על אחד מקדקודיו אינו נתפש יותר כריבוע". טעויות עלולות לנבוע מדימוי מושג שאינו שלם, כלומר, ממה שיש לאדם בראש כשאומרים את המושג (לדוגמה "מלבן"). יש האומרים שזה תלוי תרבות. כלומר, איך שלימדו בכתה. יערית חן, מורה, רכזת ומדריכה – מחוז מרכז

תפיסות שגויות – כיצד ניתן לשנות? יש לעצב שיטות הוראה מתאימות הלוקחות בחשבון את התפיסות המוטעות ואת מקורן ומנסות להחליף אותן ב"תפיסות הנכונות". הבנת התלמידים משתפרת כאשר הם עסוקים בלמידה אינטראקטיבית ממוחשבת, התנסותית, המבוססת על חקירה יותר מאשר בלמידה המבוססת על זכירה וחישוב. שיטות הוראה אפקטיביות מזמנות הבניית ידע באמצעות למידה שיתופית פעילה. יערית חן, מורה, רכזת ומדריכה – מחוז מרכז

פירמידת הלמידה השיעור הממוצע של מידת שימור הידע הרצאה קריאה וידאו חזותי דיון קבוצתי התנסויות הדגמה שיטות הוראה פסיביות שיטות להוראה משתפת למידת עמיתים מתוך: פירמידת הלמידה, National Training Laboratories, Bethel, Maine 8 יערית חן, מורה, רכזת ומדריכה – מחוז מרכז

תודה רבה! יערית חן הכנס הארצי של החינוך המתמטי בבית הספר היסודי מורה, רכזת ומדריכה - מחוז מרכז