עולם העבודה העתידי השלכות על עובדים ותהליכי מיון

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
פרחי באך שיטת טיפול מתחום הרפואה המשלימה.
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
המאבק לחינוך טוב בישראל
ועדה מלווה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ככלי להערכת שווי החברה
תחקור והערכת מערכת .
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
תיכון מקיף נשר כיתות י'-י"ב רכזת מגמה: שמחה כהן מנהלת: ד"ר חיה ילינק
10 טיפים לסוף שנה לחסכון במס
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
ענף הירקות בישראל נונה ארליך – מנהל ענף ירקות, מועצת הצמחים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
בניית מקביליות ממצולעים
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
סוגים של מזגנים.
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
"עידן הנגב" ככלי לקידום האוכלוסייה באזור
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
Entity Relationship Diagram – ERD
הכנה לראיון עבודה.
Lean דני חייט MSM.
פיתוח מערכת מידע איך ???.
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
המוקד לביטחון תזונתי.
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
קורי סילבר סוכן נדל"ן של רי/מקס.
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
המהפכה התעשייתית מתוך: ויקיפדיה עיר תעשייה, גרמניה, 1881.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
מערכת שיווק רב ערוצית לעולם הקמעונאות
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
לאינטל ירושלים דרושים סטודנטים להנדסת תוכנה/ מדעי המחשב להשתלבות במחלקות הפיתוח להשתלבות בצוות בדיקות קושחה (FW), התפקיד כולל לימוד מעמיק של תכונות ופרוטוקולים.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מודל ניהול פרסום.
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
תכנית הלימודים לסטודנטים שנה ג' לשנת תש"פ
חיילים משוחררים קישורים חשוב לדעת!.
תמליל מצגת:

עולם העבודה העתידי השלכות על עובדים ותהליכי מיון עדי סדן

על מה נדבר? יתרונות עבודה שינויים בשוק העבודה טיפים לבנייה נכונה של ציר הקריירה שינויים בעולם המיון

מי היה מעדיף להיות כרגע במקום האדם בתמונה? אז למה בעצם אנחנו עובדים?

יתרונות העבודה לחיינו היבטים כלכליים קשרים חברתיים רווחה נפשית ושביעות רצון תחושת ערך ומימוש מי היה מעדיף על פני עבודה לסוע למקום רחוק? אז מדוע אנחנו עובדים? היבטים כלכליים - להרוויח את הנסיעה הבאה קשרים חברתיים – מבלים זמן רב ויוצרים אינטראקציות קרובות עם אחרים רווחה נפשית ושביעות רצון – הישגים משמעותיים, ניצול מירבי של יכולותינו יעלו את הסיפוק ושביעות הרצון שלנו מהחיים תחושת ערך ומימוש - תחושת מסוגלות עצמית והעלאת ביטחון עצמי ביכולות שלנו (Lent, 2005)

מה נשתנה? שינויים בעולם העבודה במאה האחרונה מה נשתנה? שינויים בעולם העבודה במאה האחרונה אוטומציה וטכנולוגיה נשים נכנסות לשוק התעסוקה גלובליזציה ושינוי מיקומן של תעשיות מקצועות מסורתיים נעלמים מן העולם עליה בשיעור העובדים המשכילים אוטומציה וטכנולוגיה – אנחנו בעיצומה כניסה אינטנסיבית של טכנולוגיות לחיינו ומהפכה בקיום והנגשה של המידע הדיגיטלי (IDC) נשים נכנסות לשוק התעסוקה – גם גברים וגם נשים בשוק התעסוקה, יוצר קונפליקט בית-משפחה גלובליזציה – העברת מפעלים ממקום אחד לאחר בשל רצון בשינוי כלכלי מקצועות מסורתיים נעלמים מן העולם – הכי פחות חקלאות, לאחר מכן תעשיה והכי הרבה מתן שירותים (Johnston, 2012) עליה בשיעור העובדים המשכילים – הצפה בבוגרי תארים, מקטין את היתרון שלנו לעומת אחרים (Johnston, 2012; IDC)

מה צופן העתיד? "מחשבים ורובוטים עשויים להשתלט על 47% מהמשרות הקיימות בתוך שני עשורים". (Frey & Osborne, 2013) ובארץ? "כ-40% מהתעסוקה בישראל היא במקצועות שנמצאים בסיכון גבוה לתהליך מחשוב בשני העשורים הקרובים". (מכון טאוב, 2016) מה צופן העתיד? רובוטים יחליפו חלק גדול מאוד מן המקצועות –צוארון כחול וגם צוארון לבן ובארץ? 40 אחוזים מן המקצועות נמצאים בסיכון גבוה, מבחינת מספר – כמיליון עובדים בסכנת פיטורין בעשורים הקרובים מתוך: http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3628971,00.html חוקר :קרל פריי

אדם מול מכונה דוגמאות למקצועות סוגי משימות עבודות בסיכון גבוה ידניות חזרתיות מבוססות נהלים אנשי מכירות פקידים/ות רו"ח מתווך/ת נדל"ן אנשי טלמרקטינג קופאים/ות מקצועות שבגלל מאפייניהם סביר שיעלמו בעשורים הקרובים Frey & Osborne, 2013))

אדם מול מכונה דוגמאות למקצועות סוגי משימות עבודות בסיכון נמוך יצירתיות אינטליגנציה רגשית גמישות לתנאים משתנים עובדי רווחה עובדי בריאות הנפש עובדי רפואה עובדי חינוך עובדי מחקר ופיתוח מנהלים/ות מקצועות שבגלל מאפייניהם סביר שלא יעלמו בעשורים הקרובים Frey & Osborne, 2013))

השקעה כוכבים חסרי התאמה סולידיים ערך שוק תועלת לארגון נמוך גבוה גבוה סיכוי קידום בארגון המטריצה היא מתוך עולמות השיווק (BCG) מי קובע ערך שוק? השוק! פרמטרים: סיכוי קידום (רוחבי/ניהולי) תועלת לארגון (כספי או כל ערך אחר שמהווה יתרון של העובד עבור הארגון) היום, נדבר על שני סוגים רלוונטיים: מועמדים דורשי השקעה – סטודנטים חסרי ניסיון מועמדים כוכבים – אנשים שיצליחו להתאים עצמם לשינוים העצומים בשוק בעתיד הקרוב נמוך

רכז גיוס- מיון קו"ח וראיונות ציר קריירה אישי רכז גיוס- מיון קו"ח רכז גיוס- מיון קו"ח וראיונות ניהול צוות גיוס מנהל/ת משא"ן סמנכ"ל/ית משא"ן עבודה ראשונה התקדמות בציר קריירה: 1.מעבר מתפקיד לתפקיד (גם בתוך חברה) 2. רמת האחריות (בהתאם לפרמטרים שהאדם אחראי עליהן, לרוב אם מתקדמים לאורך השנים גדל תחום האחריות, זה לאו דוקא בהתאם לסכומי כסף כי זה יכול להשתנות בשנים שונות/חברות שונות/תעשיות שונות) אין צורך להסביר- רק להדגים ממה שבגרף: אחריות על תחום צר בלבד (לא על אנשים), לדוגמא רכז גיוס מיון קו"ח אחריות על תתי תחומים נוספים ( לא על אנשים) רכז גיוס כולל ראיונות אחריות על תחום רחב יותר כולל ניהול . ניהול צוות מגייסות אחריות על מספר תחומים אך מאותו עולם תוכן. מנהלת משאבי אנוש אחריות על מספר תחומים בעולמות תוכן שונים, מנכ"ל/סמנכ"ל *ככל שעובד מקבל יותר אחריות, ככה מעמדו בארגון משתנה ובהתאם גם הטייטל *קיימים כל מיני צירים – ניתן לעלות בגרף, לרדת בגרף או להישאר באותו השלב בעבודה בעת מעברים בין תפקידים

השקעה כוכבים חסרי התאמה סולידיים ערך שוק סטודנט לאחר סיום תואר תועלת לארגון נמוך גבוה השקעה כוכבים חסרי התאמה סולידיים סטודנט לאחר סיום תואר גבוה סיכוי קידום בארגון סטודנט לאחר תואר כשאין לו ניסיון תעסוקתי- הארגון רואה בו כמועמד שתועלתו לארגון לפחות בשלב ההתחלתי נמוכה יותר כי עליו להשקיע במועמד ולגדל אותו נמוך

עבודה ראשונה כיצד נתמודד עם "דרוש ניסיון- חובה"? עבודה סטודנטיאלית בתחום התנדבות בתחום "רגל בדלת"- תפקיד בתחום/שאינו בתחום Networking מי לא נתקל במודעה? "דרישות תפקיד: ניסיון בתחום- חובה" אבל זה התפקיד הראשון שלנו, אין לנו ניסיון ובכל המשרות אנחנו רואים כי דרוש ניסיון קודם, כיצד נצליח לעשות זאת? מבחינת הארגון סטודנט שסיים תואר אקדמי הוא איננו בעל ניסיון ולכן נדרשת השקעה מצד הארגון להשקיע בו אם נגיע עם ניסיון קודם, מתחום הספציפי או מקבילים לו, או שתהיה לנו דרישת רגל במקום העבודה ויכירו אותנו מבעוד מועד – עולים הסיכויים שלנו לקבל את הצ'אנס שלנו עבודה כסטודנט במשרה חלקית- נותן ניסיון בתחום+מכירים אותנו בחברה ואחר כך אם נהיה טובים יקחו אותנו בסיום לימודים בקלות התנדבות- נותן ניסיון בתחום ויכול לפתח קשרים שיסייעו לנו לאחר מכן להתקבל לכל מיני מקומות + מתן המלצות רגל בדלת- כניסה לתפקיד – זוטר – בתחום או שלא בתחום – יכירו אותנו וכך נישאר + אופציה לקשרים+אופציה להמלצות+אופציה לניסיון קשרים- והרבה. לעשות רשימה – לבקש מהורים, חברים, פייסבוק ולינדקאין- לא להסס לפנות ולנסות למצוא לעצמנו מקום לתעסוקה שיתן לנו את היתרונות שכתובים מעלה ניסיון ניסיון ניסיון ניסיון

רכז גיוס מיון קו"ח וראיונות ציר קריירה אישי התפתחות קריירה רכז גיוס- מיון קו"ח רכז גיוס מיון קו"ח וראיונות ניהול צוות גיוס מנהל/ת משא"ן סמנכ"ל/ית משא"ן לאורך הקריירה אנחנו מתפתחים לכיוונים שונים – יתכנו צירים שונים- זה הציר הגנרי- שבו מתקדמים מתפקיד לתפקיד ברמת האחריות (כביכול אידאלי) קיימים כל מיני צירים – ניתן לעלות בגרף, לרדת בגרף או להישאר באותו השלב בעבודה בעת מעברים בין תפקידים

שוק העבודה –אסטרטגיית אוקיינוס כחול לקוח מתחום השיווק מדמה את שוק העבודה לאוקיינוס השוק הוא תחרותי דגים נושכים זה את זה בהתאם לגודלם אוקינוס הופך מכחול לאדום דג חכם – ימצא לו אוקיינוס כחול חדש בו אין לו מתחרים והוא יכול לשגשג

השקעה כוכבים חסרי התאמה סולידיים ערך שוק תועלת לארגון מטרה: עובד שמזהה את צרכי השוק העתידיים לאורך הקריירה ומשתנה בהתאם נמוך גבוה השקעה כוכבים חסרי התאמה סולידיים גבוה סיכוי קידום בארגון נמוך

"הכוכב הבא" כיצד נתמודד לאורך הקריירה עם השינויים הצפויים? 1."סטודנט תמידי": למידה מתמשכת כחלק מניהול הקריירה סקרנות לתחום- בחירת מקצוע שמסקרן אותנו "תוך כדי תנועה"- ללמוד לטעות, שינוי יזום בקריירה, פתיחות לביקורת תכנים מגוונים- למידת נושאים שונים בו זמנית תכנים נדרשים- למידת תכנים המשדרגים את ערך השוק 2."איש של אנשים": שיפור הכישורים החברתיים שימור מעמדנו כברי העסקה = שימור מעמדנו כוכבים; מכאן, עלינו לשמור על כך שהשוק יביע בנו עניין בשני מישורים- 1. סקרנות ללמידה 2.שיפור יכולות חברתיות בעולם הישן, המשמעות של יציבות תעסוקתית הייתה שנות קריירה ארוכות בארגון. אבל,בעידן החדש יציבות תעסוקתית תלויה קודם כל ביכולת שלנו להישאר ברי העסקה היכולת שלנו לנהל קריירה מוצלחת תלויה במידה רבה ביכולת שלנו להמשיך ללמוד ולהתפתח, להסתגל ולהיבנות מהסביבה החדשה, ולא להלחם בה. אנחנו צריכים לעבוד על העברת העובדים לתחומים שבהם לבני אדם יש יתרון יחסי. אנחנו צריכים ללמד את כוח העבודה לעבוד באופן יצירתי וחברתי, בסיוע מחשבים - אלה התחומים שבהם תיווצר עבודה"(נירית כהן, כלכליסט, 2017). . עבוד במה שאתה אוהב- מעלה את המוטיבציה משמעותית ויגרום לך להתפתח כל העת. בעבר הארגון והסביבה היו אחראיים ללמידה שלנו. הלכנו לבית הספר, למוסד אקדמי או מקצועי, מקום העבודה שלח אותנו לקורסים. למדנו כי אמרו לנו ללמוד. הפרס היה חיצוני לעצמנו – ציון, תעודה, קידום. כל זה חייב להשתנות. תוך כדי תנועה- לא לפחד לטעות- בכדי ללמוד, אנחנו צריכים לדעת מה שאנחנו לא יודעים. אנחנו צריכים לרצות לגלות שאנחנו לא יודעים ואז לחפש להשלים את הידע. זה נוגד לגמרי את הנטיה הטבעית להכנס למגננה בגלל הצורך להשלים פערים. במסגרת כך רק אם נטעה אז נצליח ללמוד ולהתפתח. צריך לא לחשוש ליזום ולקחת את הטעויות כמקור ללמדיה שינויים יזומים בקריירה-  טוב לעשות שינויי קריירה כל כמה שנים. שינוי זה לא בהכרח מקום עבודה חדש, שינוי זה גם יכול להיות תפקיד אחר, אותו תפקיד במקום אחר, בחלק אחר של הארגון, בארגון אחר. שינוי מפתח לנו את זויות הראיה ומלמד אותנו פרספקטיבה. הוא גם מאמן את הצורך שלנו ללמוד ולהשאיר ראש פתוח. כי שינוי הוא מקום בו ברור לנו שיש כאן דברים שאנחנו לא יודעים. בניגוד לנטיה הראשונית לדבוק במה שאנחנו מאמינים שנכון וצריך לעשות על סמך הניסיון שלנו, חשוב שנבדוק את כל אלה כנגד שינויי הזמן והסביבה. זה אומר שאנחנו חייבים לסגל לעצמנו את היכולת להשאיר ראש פתוח ללמידה גם בלי השינוי. הרעיון, לא להגדיר את עצמנו רק דרך הידע והניסיון שלנו אלא להגדיר את עצמנו ואת הערך שלנו גם דרך היכולת ללמוד ולהתעדכן בידע הרלוונטי, להסתגל לשינויים ולהיבנות מהם. זה שויתרנו על תפיסות של איך שעשינו משהו בעבר לא מוריד מערכנו וערך הניסיון שלנו. זה פשוט אומר שלמדנו והתאמנו את החשיבה שלנו בהתבסס על מידע חדש ושינויים בסביבה. פתיחות לביקורת בונה- ביקורת היא מרכיב חשוב בלמידה אם אנחנו רוצים להשתפר, ללמוד מטעויות וכשלונות. צריך רק לשנות את התפיסה שלנו לגבי ביקורת. במקום להגיב ממקום אוטומטי של מגננה, העברת אחריות, התנערות והכחשה, נעשה לעצמנו טובה גדולה אם נתייחס לביקורת כסימן. סימן שעכשיו זה הזמן לעצור לרגע, לחשוב וללמוד ממה שהתרחש. 3. למידה רב תחומית- לא ללמוד רק נושא ספציפי, אלא להעשיר את קשת הידיעות בתחומים נוספים שיכולים להיות רלוונטים לתחום העיסוק שלך 4.למידת תכנים שישדרגו את ערך השוק שלנו- גילינו צורך מסוים שהשוק יהיה צמא לו, אל תחכו ולימדו אותו – קורס, קורס אינטרנטי, מאנשים, היכן ואיך: מתוך https://hbr.org/2015/08/research-technology-is-only-making-social-skills-more-important קרל פריי חוקר http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3628971,00.html נירית כהן, כלכליסט http://niritcohen.com/2016/01/06/10-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%A8%D7%94/ (Torres. 2015)

כיצד נשאר מעודכנים? מגמות בשוק- בדיקת Google trends משרות חדשות- בדיקת מודעות דרושים באינטרנט תחומי למידה חדשים- רישום להרצאותMeetup או Geektime הסמכות לימודיות אונליין - Coursera, Lynda.com ,EDX. Org ,Treehouse Udemy או קורסים אונליין של מוסדות לימוד לימוד עצמי- YouTube, מאמרים, ספרים למידה משותפת- עמיתים בעבודה או קבוצות מקצועיותLinkedIn

ובעולם המיון, מה התכונות שיחפשו אצל מועמדים? סקרנות ללמידה מוטיבציה גבוהה לתחום העיסוק יצירתיות מחשבתית גמישות והסתגלות לתנאים משתנים אינטליגנציה רגשית (EQ) יחפשו בעולמות המיון לתעסוקה לאו דווקא את האנשים עם הידע הספציפי, אלא אלה הסקרנים, היצירתיים, הגמישים שיתאימו עצמם לסביבה משתנה ובעלי יכולות בינאישיות שעושים את מה שרובוטים למעשה בשלב הנוכחי מתקשים לבצע