הסיור הלימודי ברמת הנדיב

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
ניתוח שאלות וכתיבת תשובות
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
המאבק לחינוך טוב בישראל
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
אנדי וורהול, מרלין , הדפס רשת
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
10 טיפים לסוף שנה לחסכון במס
מפת אזורי גידול גפן יין בישראל הווה ועתיד
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
נגב אקולוגיה קיבוץ משמר הנגב מפעל דולב מציגים:.
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
בניית מקביליות ממצולעים
תהליך עבודת המעצב.
סוגים של מזגנים.
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
היחידה למעורבות חברתית
למידת חקר עבודת חקר – מהי
שם ביה"ס, רשות: מקיף ה' אשדוד שם המורה: פולינה צ'יגרינסקי שם המדריכה:
מאפייני החיים.
לא כל השלשולים כל כך גדולים...
© האוניברסיטה העברית בירושלים, 2008
טיולים מהווים כלי נהדר לחינוך דרך התנסות אישית, אתגרים וגיבוש.
הקסם שבכימיה.
סוכרים כאמצעי זיהוי והכרות ביולוגית
סיבות להחזקת מלאי לשם מה צריך מלאי?
המערה כבית גידול מגיש: עומר דדון.
מהנדסים האקתון – שילוב האקתון בלימודי ההנדסה
יום עיון, לשכות המסחר , איתן גרנות net
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
מבוא למגמת תקשוב כיתה י'.
זכויות בזמן מלחמה " כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי."
המשפט המורכב זאב ייני ©.
מבחני איתור לנבחרת ישראל הצעירה (מדעים ומתמטיקה) לתלמידי כיתות ז'
פחמימות לטוב ולרע חד סוכרים דו סוכרים רב סוכרים
דגם הוראה-למידה: תהליך פתרון בעיות שיתופי נתמך טכנולוגיה
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
חכמה לזה... שנופלים וקמים, נכשלים ומתחילים מחדש,
אם אתה מצגת זו חיונית עבורך... מנכ"ל שכיר מעסיק עובדים
לאינטל ירושלים דרושים סטודנטים להנדסת תוכנה/ מדעי המחשב להשתלבות במחלקות הפיתוח להשתלבות בצוות בדיקות קושחה (FW), התפקיד כולל לימוד מעמיק של תכונות ופרוטוקולים.
אמנות שהיא לרגע ואמנות שמנציחה רגע מוגש על ידי: עמית לונדנר
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
עלות מעשית לעומת עלות סטנדרטית ד"ר רוני קליין
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
הקניית מיומנויות חשיבה מסדר גבוה
הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
Pre-Medical Studies לימודי קדם רפואה B.Sc..
חיילים משוחררים קישורים חשוב לדעת!.
תמליל מצגת:

הסיור הלימודי ברמת הנדיב פיתוח: גבי ארד, רקפת דנאי, אורלי מורג, מיכל נחשון, רעיה רודיך, סלעית רון

הערכה ביחידה השלישית במוט"ב הערכה חיצונית- מבחן מורה באישור מפמ"ר הערכה בית ספרית- תוספת לתלקיט עבודה אישית- ביטוי ללמידה בדרכים מגוונות, מומלץ הסיור הלימודי משימה הכוללת שימוש במיומנויות, שנלמדה ביחידת הלימוד הזו רפלקציה

רעיונות מדעיים מתוך מבניות החובה של מוטב המתאימים לנושאי הסיור פעולות האדם משפיעות (או עשויות להשפיע) על התנאים במערכת האקולוגית, במודע ושלא במודע. יצורים יכולים לפעול בצורה הטובה ביותר בטווח של תנאים. מעבר לטווח זה חלה ירידה בתפקוד התאים והם אף מתים (התאים או היצורים). כל היצורים כולל האדם קשורים (באופן ישיר או עקיף) עם יצורים רבים אחרים בסביבתם. תהליך הברירה הטבעית מספק את המנגנון לאבולוציה: בכל אוכלוסייה קיימת שונות. תכונות תורשתיות המקנות לפרטים מסוימים יתרון על פני אחרים בהישרדות וברבייה, יעברו לצאצאיהם ויקנו גם להם יתרון דומה. לכן, עם הזמן תעלה שכיחותם היחסית של הפרטים בעלי התכונות המקנות יתרון.

ניסוח של סטנדרטים ממקורות שונים* יצורים חיים נמצאים כמעט בכל מקום בעולם. קיימים מקומות שונים זה מזה. לצמחים ובעלי חיים התאמה למקום חיותם. שינויים בבית הגידול לעיתים מועילים ולעיתים פוגעים ביצורים חיים. היצורים החיים כולל האדם תלויים זה בזה כל היצורים החיים כולל האדם הם חלק ותלויים במארג מזון עולמי. מגוון בין מינים מבטיח את האפשרות שלפחות חלק מהמינים ישרדו כאשר יהיו שינויים סביבתיים גדולים. השפעתו של האדם על הטבע במשך אלפי שנים ובעיקר במאה העשרים פגעה בו. הפגיעה בטבע נגרמה מאובדן או שינוי בבתי גידול, הכנסת מינים זרים וניצול יתר של יצורים חיים. כל אלו גרמו להכחדות של יצורים חיים. האדם תלוי ביצורים חיים לשרותים שונים בינהם: מזון, הנאה ותרופות האדם צריך לשמור על המגוון בטבע באמצעות ידע מדעי, טכנולוגיה, חינוך חקיקה ואכיפה. Project 2061: Science for All Americans. Benchmarks for science literacy (Project 2061). פרבולוצקי, א. ופולק, ג. (2001). אקולוגיה והמציאות הישראלית. ירושלים: כרטא.

סיור לימודי- מטלת סיכום פיתוח מואץ וצריכה גוברת של משאבי טבע אופייניים לתקופתנו. כל אלה גורמים לצמצום ופגיעה חמורה בשטחים הפתוחים* ובמינים רבים המתקיימים בהם. פגיעה בשטחים פתוחים או במגוון המינים היא פגיעה בשרותי "החינם" של הטבע כגון: טיהור מים, ויסות הרכב גזים באוויר, תהליכי פירוק, השבחת קרקעות; ובהספקה של חומרי גלם ומוצרים רבים לאדם כגון: מזון, תרופות, סיבים לבגדים, חומרי גלם לתעשייה. בעיות סביבתיות הנוצרות מהצורך לפיתוח, הן בעיות מורכבות שמעורבים בהם היבטים מדעיים, טכנולוגיים וחברתיים. מטלה זו מסכמת את הסיור שערכתם באמצעות תאור, ניתוח והצגה של בעיה סביבתית הנגרמת מפגיעה בשטחים פתוחים או במגוון המינים. הצעות להצגת הבעיה הסביבתית- מצגת, כרזה, משחק לימודי, (ניתן ורצוי להעזר בחוברת התלקיט) בימת דיון (בהמשך) מחוון רפלקציה - לדיון בכיתה

תוכן חיי היום יום מיומנויות

בעקבות התנסות בסיור מתוך מכתב שכתבתי לצוות הפיתוח באותו היום בעקבות התנסות בסיור מתוך מכתב שכתבתי לצוות הפיתוח באותו היום הן ממש לא חובבות טבע, אחת מעולם לא יצאה לטיול שנתי . אינן מכירות שמות של צמחים. יודעות "אלת המסטיק" כי פעם הראיתי להן כך שכל עץ אמרו אלת המסטיק. יודעות לזהות אורנים. התפעלו מהפריחה. לא שמעו על גרניום או אמנון ותמר. מאוד התפעלו מהקחוונים. חשבו אולי נרקיס ואולי חמנייה. הן צריכות לשירותים כאשר כבר רחוקים מהם. (כדאי לשלוח אותם בכניסה לגן עם זמן האוכל) היה צריך לעודד אותן שיקשיבו, יענו וישתתפו בפעילות ואז הראו עניין עם יכולת לקשר להכנה שהייתה בכיתה. תמיד הן כאלו. המליצו בחום שהשכבה שתלמד השנה מוט"ב יצאו לסיור-"תראי שאחותי תהנה". בעקבות ההתלהבות אחת התלמידות בנתה משחק להכרת פרחים מוגנים (ללא מטרות רווח מוטבי)