בית-ספר כארגון – גישה מערכתית

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
מגמת ניהול עסקי "קציר".
Advertisements

הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
מגמת הנדסת תעשייה וניהול
5 גורמים בהתנהגות האנושית הגורמים לכך שרוב הפרויקטים עדין נכשלים
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
ועדה חקלאית 2017 חקלאות מנוהלת.
הוראה בעזרת תרשים מארגן
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
המאבק לחינוך טוב בישראל
בית ספר ממלכתי "נווה עמרם" לנגינה ופיתוח חשיבה יזמית
ועדה מלווה.
מערכת החינוך בכנרת 6-18 קיבוץ כנרת 2009.
כיצד החברה בונה את חוסנה?
מתי"א יחדיו מודל מיטבי לשילוב תלמידים עם סיוע אישי
מחקר לתזה באוניברסיטה הפתוחה
תחקור והערכת מערכת .
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
מיצוי מצוינות והצטיינות
ניהול מחזור חיים של עובד
מצגת חופש המדע פברואר 2016.
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
בניית מקביליות ממצולעים
קורס ניהול ידע מפגש 3 - פורטלים 2know.kmrom.com.
"פיתוח והפעלה של תוכניות ( ) לימודים" מיפוי תכני הקורס
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
שיעור 8 ההתמודדות עם הטרור.
צריפין באר יעקב- מפגש הבהרות 12/6/19
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
מרכזת הוראה ומנחה – ד"ר בקי שוקן יחידות לימוד 3, 5 ו- 6
Lean דני חייט MSM.
פיתוח מערכת מידע איך ???.
האויב של הטוב הוא הטוב ביותר
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
Engaging the disengaged - PBL
מרכזי למידה ברשת עמל 1 - פיתוח ארגוני
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
המודל ההיסטורי של התפתחות אמצעי התקשורת:
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
סיעות במערכת החינוך.
תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר
התוכנית הלאומית לצמיחה ירוקה ההזדמנות הירוקה של כלכלת ישראל
מרכזת הוראה ומנחה – בקי שוקן
אוריינות ליקט וערך: שמואל כהן.
אם אתה מצגת זו חיונית עבורך... מנכ"ל שכיר מעסיק עובדים
לאינטל ירושלים דרושים סטודנטים להנדסת תוכנה/ מדעי המחשב להשתלבות במחלקות הפיתוח להשתלבות בצוות בדיקות קושחה (FW), התפקיד כולל לימוד מעמיק של תכונות ופרוטוקולים.
פיתוח מערכי שיעור כיתתיים משולבי תקשוב (הל"ה)
מדיניות מערכות מידע יחידה 12 - טכנולוגיות חדשות למערכות מידע אסטרטגיות
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
הפחת רגולציה בבטיחות אש – מערך ב"מהפכה"
מודל ניהול פרסום.
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
ציון לוי מנהל אגף פרישה וגמלאות
בית ספר יסודי אלנג'ום העיקרון הפדגוגי: תחומי מומחיות: סמל מוסד:
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
תמליל מצגת:

בית-ספר כארגון – גישה מערכתית אבחון הסביבה הפנימית בארגון יכול להתבצע במודלים שונים. דוגמאות:

אינה פוקס (1995) מזהה שישה רכיבים מרכזיים בבית-הספר. הרכיב האנושי הרכיב הפדגוגי רכיב המנגנונים הרכיב האידיאולוגי רכיבי המרחב והחומר הרכיב הארגוני

מדיניות חינוכית - עקרונות חינוכיים עמדות חינוכיות "אני מאמין" השקפת עולם הרכיב האידיאולוגי מדיניות חינוכית - עקרונות חינוכיים

הרכיב הפדגוגי תוכניות לימודים דרכי הערכה ומשוב תכנון לימודים (תלב"ס תהליכים רפלקטיביים אמצעי הוראה ומשאבים תכנים ונושאים הרכיב הפדגוגי דרכי הוראה - אסטרטגיות

הרכיב הארגוני חלוקת תפקידים וסמכויות ארגון זמן ארגון תכנית הלימודים ארגון קשרי חוץ הרכיב הארגוני ארגון כיתות ארגון הדרכה ארגון מערכת השעות

הרכיב האנושי מורים צוות מנהלה ושירותים מנהל/ת תלמידים גורמי חוץ מגזר שלישי הרכיב האנושי צוות טיפול סוכני שינוי הורים

רכיב המנגנונים ישיבות צוות אירועים ייחודיים הפסקות צוותי סיוע חברת תלמידים השתלמות מוסדית קשר עם הורים

רכיב המרחב והחומר משאבים טכנולוגיים ואחרים מגרשים מתקני משחקים מבנים גינות מבנים רכיב המרחב והחומר כיתות - חדרים

מודל 7 S ׁ(ווטרמן ופיטרס, 1982)

מודל ה-7S פותח בשנות ה-80. Structure – מבנה ארגוני ותפקודי. באיזו מידה המבנה הארגוני מתאים לצורכי החברה ומאפשר גמישות, השתנות מהירה והשגת המטרות והיעדים. Strategy - אסטרטגיה, מטרות, יעוד ויעדים. באיזו מידה קיימות מטרות ברורות ומוסכמות. עד כמה הן ידועות ומופנמות והאם הן תואמות את צורכי הצמיחה של הארגון.

Skills – יכולות וכישורים, ידע וכושר למידה Staff – צוות ועבודת צוות. Style – סגנון מנהיגות וניהול. דפוסי קבלת החלטות, אוטונומיה ליחידים ולקבוצות, קיומה של מנהיגות. Systems – מערכות ייצור ושירות, תהליכי ביצוע, מנגנונים של בקרה וביקורת. Shared Values – התרבות הארגונית. האם הערכים, הנורמות והאקלים הארגוני תומכים ביכולת ההשתנות, היצירתיות והחדשנות.

אבחון הסביבה החיצונית של הארגון: Opportunities – הזדמנויות: איתור הזדמנויות ואפשרויות חדשות בסביבה משתנה. Threats - איומים: איתור איומים וסכנות אפשריות בסביבה.

מודל נוסף לאבחון ולמידה הממוקדים בארגון פנימה: מודל האבחון של וייסבורד (Weisboard, 1978) מטרות ויעדים מהות העסק מידת הרלוונטיות סביבה סביבה יחסי אנוש תקשורת עבודת צוות מבנה ארגוני הגדרת תחומים סמכות ואחריות ניהול ומנהיגות סגנון ניהולי, תרבות, כוח והשפעה מנגנונים מסייעים תיאום, בקרה ותקנות תגמולים הטבות, תמריצים, שיטות הנעה היבטים פיזיים מבנים, ציוד, טכנולוגיה סביבה סביבה

אידיאולוגיה פדגוגיה ארגון תרבות בית-ספרית (אקלים בית-ספרי) אידיאולוגיה פדגוגיה ארגון תרבות בית-ספרית (אקלים בית-ספרי) אוסף של תפיסות משותפות לחברי הארגון, המשקפות את האופן שבו הם מתארים ומפרשים את סביבתם הארגונית המערכת הבית-ספרית המפה הבית-ספרית

הישגי לומדים הוראה - למידה מבנים, תפקידים,משאבים חזון

מתנה אינני יכול להאמין שמטרת החיים היא להיות "מאושר" מתנה אינני יכול להאמין שמטרת החיים היא להיות "מאושר". אני חושב שמטרת החיים היא להיות מועיל, להיות אחראי, לגלות חמלה. מעל הכל המטרה היא להטביע חותם: להשפיע בקיומך, להאמין במשהו, לחיות כך שחייך יחוללו שינוי כלשהו. (ליאו ק' רוסטן)