סדנת סימולציה בחינוך בנושא מיומנויות תקשורת במצבי קונפליקט בחינוך

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הערכות מילוליות קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה. © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך התרבות והספורט.
Advertisements

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
חזון מחלקתי אורטופדיה א'.
תקנון בית ספרי ערכה: רונית סלומון.
המגמה החברתית-ארגונית המחלקה לפסיכולוגיה אוניברסיטת בר-אילן
הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,
"גבולות או לא להיות" עבודת היועץ עם גבולות הסמוי והגלוי
בית ספר קהילתי - מדעי ישגב
פורטל בית ספרי.
ניהול מערכות משרדיות.
המינהל הפדגוגי אגף בכיר בחינות
קורס מנב"ס בתוכניות להכשרת מנהלים ומורים במוסדות להשכלה גבוהה, תשס"ה.
"חינוך לחיים בחברה" בית ספר "בארי" נתניה
תוכנית עבודה מ.ת.י. כ"ס שנת הלימודים תשס"ה מפקחת: גב' רונית וייס
ועדה מלווה.
למנוע שגיאות בעזרת הכלים של "האתגר 5": המקרה של נקודת פיתול
מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,
תחקור והערכת מערכת .
חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
מיצוי מצוינות והצטיינות
מרכז ג'ו אלון – המוזיאון לתרבות הבדואים
"בנגב ייבחן העם בישראל ויעמוד בהצלחה בכל הבחינות "
פרסום וקידום מכירות בכל שלב במחזור חיי המוצר, משתנה מדיניות התקשורת השיווקית שלו. פרט את מטרת התקשורת השיווקית בשלושה שלבים במחזור חיי מוצר כלשהו שתבחר.
בניית מקביליות ממצולעים
בית-ספר כארגון – גישה מערכתית
ספר חדש בעשייה – נכתב על-ידי מכורים עבור מכורים
אנשים עם מוגבלות בישראל 2018 נתונים סטטיסטים נבחרים
השפעת תהליכי גירושין על היקר לנו מכל – ילדינו
מחלקת הדרכה תשע"ח אמינות ויושרה – המושג אמת – חלק א מטרות הפעילות:
עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
ניהול עובדים ומנהלים מרחוק
שם ביה"ס, רשות: מקיף ט' אשדוד שם המורה: יוליה מורשטיין שם המדריכה:
מודלים להוראה בקורסים מקוונים מרובי משתתפים
בניית תוכנית בית ספרית שנתית
ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
מטרת פרויקט "שיעורים פרטיים ברשת"
היחידה למעורבות חברתית
תוכנית "בזכותם" סיוע לניצולי שואה במיצוי זכויותיהם
למידת חקר עבודת חקר – מהי
Lean דני חייט MSM.
במקום סבב היכרות אני שולחת לכם שתי שאלות ?
רוני שטרן, מ"מ וסגן נשיא לשכת סוכני ביטוח בישראל
1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
Engaging the disengaged - PBL
Data Science by levels Dr. Alon Hasgall.
מהו"ת – בתי מדרש למורים הפסגה 5, ירושלים , פקס
פרויקט מדדי תוצאה הפרויקט הלאומי להערכת תהליכים ותוצאות במערך השיקום הפסיכיאטרי בקהילה The National Psychiatric Rehabilitation Outcome Monitoring.
מי אני בלי הסיפור שלי? שיטת הבודה של ביירון קייטי סדנאות בקבוצות קטנות
עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל
צביה ויסמן, ד"ר טל סופר, פרופ' רפי נחמיאס
פסיכולוגיה חברתית.
התקשרויות, מכרזים ואחריות חברי המועצה
סיעות במערכת החינוך.
דו"ח וינוגרד החלק המצונזר.
תכנית מ.ג.ן לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר
התמחות בפסיכיאטריה: הרצוי מול המצוי דעה אישית
מערכת שיווק רב ערוצית לעולם הקמעונאות
שילוב טכנולוגיות בהוראת הכימיה – אתגרים ותפיסות של מורים ותלמידים
אם לא למעלה מזה י"ל פרץ.
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
(או כיצד ללמוד בצורה נכונה מתחילת הסמסטר)
שבוע לאומי לגלישה בטוחה איגוד האינטרנט הישראלי
עבור גננות מתמחות בהוראה
הנוהל העירוני למניעת אלימות פיזית בבתי הספר היסודיים עיריית רעננה.
ומה בינן לבין רשתות חברתיות?
פיתוח פעילויות המתאימות לגיוון של הוראת הכימיה והפעלתן
חקרנות מתמטית: הקשר בין שטחים והיקפים - האומנם?
מיומנויות תקשורת והקשבה
והתאמתה למאפייני הסטודנטים
פיתוח תורה מקצועית ככלי למצוינות ארגונית
תמליל מצגת:

סדנת סימולציה בחינוך בנושא מיומנויות תקשורת במצבי קונפליקט בחינוך סגני ומנהלי בי"ס – גבעת-שמואל 4.6.19

סדר היום 14:30-14:50 פתיחה והצגת סדנת הסימולציה 14:30-14:50 פתיחה והצגת סדנת הסימולציה 14:50-15:40 סימולציה ותחקיר 15:40-16:00 סיכום

להתנסות. להרגיש. ללמוד. הלב, המרכז לסימולציה בחינוך מרכז מחקרי ויישומי לפיתוח מיומנויות תקשורת בחינוך להתנסות. להרגיש. ללמוד. למידה מבוססת סימולציות ליצירת תקשורת של כבוד, אמון ואמפטיה בחינוך לצוותי חינוך, ניהול ופיקוח משלב ההכשרה ועד לעבודה בפועל

סרטון תדמית הלב

הלב במספרים (2013-2018) למעלה מ -20,000 משתתפים מכל רחבי הארץ בכ-1,500 סדנאות סימולציה פיתוח מקצועי = צוותים חינוכיים דרגות 7-9, יועצות חינוכיות... בעלי תפקידים = מדפ"ים, חונכות, מנהלות, מפקחות, מנחות...

הלב בקצרה כ-300 תרחישים בקטלוג מעל 400 סדנאות בשנה (עברית, ערבית, מתמטיקה ואנגלית) סדנאות סימולציה מוטמעות בקורסים אקדמיים מחקר מלווה מובנה עשרות סרטוני הדרכה פיתוח מקצועי = צוותים חינוכיים דרגות 7-9, יועצות חינוכיות... בעלי תפקידים = מדפ"ים, חונכות, מנהלות, מפקחות, מנחות...

קונפליקט כהזדמנות לצמיחה במסורת היפנית נוהגים לתקן שברים עם זהב, כך מתייחסים למקום השבר כחלק ייחודי בהיסטוריה של החפץ המוסיף ליופיו.

תוצאות מחקר מלווה שביעות רצון ממוצעת מהסדנא 91.02 (SD=11) פיתוח מקצועי = צוותים חינוכיים דרגות 7-9, יועצות חינוכיות... בעלי תפקידים = מדפ"ים, חונכות, מנהלות, מפקחות, מנחות... שביעות רצון ממוצעת מהסדנא 91.02 (SD=11)

תרומת ההתנסות הסימולטיבית לתחושת ההתמודדות בקונפליקט פיתוח מקצועי = צוותים חינוכיים דרגות 7-9, יועצות חינוכיות... בעלי תפקידים = מדפ"ים, חונכות, מנהלות, מפקחות, מנחות... F(1,1911)=101, p<.oo1, ɳ2=.08 "עם ההבנה הזו אפשר לפתור כל כך הרבה סצנות בכיתה"

מטרת סדנת הסימולציה שכלול היכולת להתבונן בעצמי ובאחר בזמן קונפליקט, ותרגול של בחירה מודעת במיומנויות תקשורת מקרבות כבסיס לבניית קשר, באמצעות רפלקציה.

מהלך סדנת הסימולציה קריאת נתוני פתיחה התנסות בסימולציה מצולמת מילוי שאלוני משוב תחקיר מבוסס וידאו ומשוב שחקן

התבוננות – הכרת הסמוי מן העין סימולציה ותחקיר עמדה עמדה אינטרס אינטרס צורך צורך ערכים תרבות ערכים תרבות רגשות רגשות

סדנאות סימולציה מותאמות אישית קטלוג תרחישים הכולל למעלה מ- 300 תרחישים המותאמים לקהלי יעד שונים. שיחה עם הורה בעקבות אירועי משמעת שיחה עם תלמיד מתקשה שיחה עם הורים לאור השעיית בנם ניהול שיעור בכיתה המתנגדת ללמידה התמודדות עם תלמיד אלים במהלך שיעור שיחת הערכה בין מפקח ומנהל שיחה בין מנהל ומורה לאור תלונות חוזרות על תפקודה שיחה בין מחנכת למורה מקצועית בגין חילוקי דעות מקצועיים

הלמידה בסדנת הסימולציה הסימולציה מאפשרת למידה אקטיבית - "לעשות את" ולא רק "לדבר על" תרחישים שנכתבו על בסיס סיפורי מקרה אותנטיים הסימולציות מצולמות שחקנים מקצועיים המגיבים באופן דינאמי סביבת למידה בטוחה ותומכת

תחנות העצירה בסדנת הסימולציה חתימה על טופס ההסכמה להשתתפות בסדנה וצילום: http://halev-biu.org.il/ שאלונים בסדנה לכל אחת ואחד ישנה הבחירה האם להתנסות בסימולציה המתנסה יכול לעצור בכל רגע את הסימולציה או התחקיר בעניינו

שיחה עם הורה נתוני פתיחה: הנך מנהל/ת בי"ס יסודי במרכז הארץ. דני הוא תלמיד בכיתה ו' שהצטרף השנה לביה"ס לשילוב בכיתה רגילה (על רקע בעיות התנהגות). דני ילד חכם מאוד, תקין מבחינה קוגניטיבית, בעל ידע עולם, סקרן וצמא ללמידה. יחד עם זאת, דני מתקשה לשמור על כללי ביה"ס, הוא פעלתן ומתנועע ללא הרף וקשה לו להתמיד בפעילות לאורך זמן, הוא חסר סבלנות ומתפרץ לדברי האחר, הוא רגיש מאוד ומתוסכל בנקל, מגיב באימפולסיביות ובאלימות והתנהגותו מסכנת אותו ואת סביבתו. בשיחות עם הוריו הופנה דני לאבחון וטיפול בקשייו, אולם מזה מספר חדשים ההורים אינם משתפים פעולה ולא נראה שבבית ניתן לדני טיפול בקשייו. יחד עם יועצת ביה"ס ומנתחת התנהגות נבנתה תכנית התנהגותית לדני עם סדר יום ועבודה בקבוצות, כדי לתת לדני מענה מקיף ולמנוע מצבים של אלימות. עם זאת, שמעת ממספר הורים שהם חשים שילדיהם אינם מוגנים ושהצוות אינו עושה מספיק למען הבטחת ביטחונם. היום בבוקר דני שוב התפרץ ופגע באחד מילדי הכיתה. הוריו של דני באו לאסוף אותו. אופירה היא אמא של נגה, ילדה בכיתה של דני. אופירה אמא פעילה מאוד, תמיד מעורבת בנעשה בביה"ס ומתנדבת בוועד ההורים. אופירה קבעה איתך פגישה בסוף היום. כעת תפגש/י עם אופירה.

שאלון משתתף   שאלונים בסדנה

דיאלוג מקרב בשיחה קונפליקטואלית השהיית ה"רעש" הפנימי והחיצוני לצורך בירור ושיח- "רגע! משהו קורה כאן..." זיהוי והתבוננות: זיהוי הקושי - דרך מעשים, אמירות ותחושות אי נוחות שמתעוררות "אני רואה שיש בינינו פער..." "אני רואה שיש קושי..." שיקוף עובדתי: שיקוף התחושות של ה"אחר" מנקודת מבט של "הסיפור השלישי" "יש משהו שאת/ה זקוק/ה לו כרגע? יש משהו שאני יכול/ה לסייע בו?" הקשבה: שאילת שאלות והקשבה תוך ניסיון להבין את המניעים לפער שנוצר כביכול בין הצרכים שלי לצורכי האחר "אני מבינ/ה את הקושי/ הצורך..." מתן תוקף: מתן תוקף והבעת אמפטיה לצרכים השונים שעלו "יחד עם זאת, אנחנו כאן כדי... חשוב לי שנמשיך יחד..." הזמנה לשיתוף פעולה ותאום ציפיות מחודש: הזמנה של ה"אחר" להצטרף אלי בתהליך בצורה אסרטיבית, תוך הבהרת הציפיות

להרשות לעצמי להיות מופתע/ת מהי הקשבה? אמצעי ליצירת קשר והובלה להרשות לעצמי להיות מופתע/ת לברר ולשאול: איך הרגשת? למה את/ה זקוק/ה? לשתוק להיות נוכחת בשיחה להבין ולא בהכרח לענות

הקשבה פעילה Empathize Ask Questions Rephrase Summarize

בניית קשר ויצירת שותפות הסלמה תוך התנצחות וניכור מפגש עם אירוע קונפליקטואלי אירוע קונפליקטואלי למה אני זקוק/ה? למה הם זקוקים ממני? למה הם עושים את זה? האשמה / שיפוטיות אמפטיה/ סקרנות/ בטחון חשש/ תסכול/ חוסר אונים בניית קשר ויצירת שותפות הסלמה תוך התנצחות וניכור התבוננות © המרכז לסימולציה בחינוך. מבוסס על מודל אפר"ת.

איך עושים את זה? אסרטיביות היא מתן כבוד לגבולות שלי ושל האחרים, ישירות ללא תוקפנות, התמקדות בנושא ולא באדם עצמו. אמפטיה היא היכולת לראות את העולם דרך העיניים של האחר, מבלי שיפוטיות, הבנת הרגשות של האחר והיכולת להביע הבנה זו בפני האחר. מבוסס על ההגדרות של ד"ר ברנה בראון

מודל לאינטראקציה בין-אישית הקשבה לעצמי הקשבה לאחר דיאלוג מקרב התבוננות, זיהוי פרשנות, בירור תיאור העובדות בצורה אובייקטיבית, שיקוף הרגשות והצרכים, הזמנה לשיתוף פעולה

המשך תהליך הלמידה לאחר סדנת הסימולציה סרטון הסימולציה מועבר למתנסה לצורך המשך למידה אישית ו/או קבוצתית. דגמים להמשך למידה מועברים לראשי הקבוצות. סרטוני הדרכה ברשת.

סרטוני הדרכה אתר מרכז הלב סרטון הדרכה למתן משוב

עם הפנים קדימה פיתוח מודלים לסדנאות ייחודיות בהתאמה לקהל המשתתפים "סדנת לקראת" – כלי להעלאת שאלות לדיון והעמקה קהלי יעד מגוונים סדנאות מקוונות

יצירה ושמירה על גבולות השיח מיומנות תקשורת ודרכי הוראה בירור ושאילת שאלות יכולת הקשבה הבעת אמפטיה יצירת אמון העברת מסרים באופן ברור יצירה ושמירה על גבולות השיח התנהלות אסרטיבית גישור בין צרכים שונים עידוד חקר וחשיבה טעות כהזדמנות למידה אקטיבית למידת עמיתים

לראות אחרת את אותם הדברים

להמשך למידה וצפייה בסרטוני הדרכה חפשו אותנו באתר מרכז הלב http://halev-biu.org.il ליצירת קשר ושיבוץ סדנאות ענת שני anat.shani@biu.ac.il טלפון: 03-5317966 תודה על שיתוף הפעולה